Anonym bruker Skrevet 19. januar 2009 #1 Skrevet 19. januar 2009 Får dere litt hetta av det? Blir dere nervøs over det til tider? Eller hva tenker dere ang det og har dere en god jobb?? Jeg får muligens jobbtilbud innen oljeyrke pga et kurs jeg har hatt, men er redd for at det skal være for lite utdannelse om oljeyrke skal bli mettet. Så får litt angst over å ikke har større utdannelse enn 1 1/2 år på univeristetet. Kun årstudium. Så har ingen utdannelse mot et bestemt yrke. Og det stresser meg litt, men det ordner seg kanskje alltid?? Hvilke tanker har dere ang dette?
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2009 #2 Skrevet 19. januar 2009 Innimellom har jeg litt hetta, og tenker på å ta det opp igjen. Men så tenker jeg på alt jeg har oppnådd uten noe særlig utdannelse. Jeg ville gjerne fullføre jeg da, prøvde også.. Var lærling osv, men så gikk det så dårlig med firmaet jeg var i at jeg ikke kunne fortsette. Jeg bodde da alene i en stor by, og var bare nødt for å få en jobb. Fikk en bra jobb, og fikk ganske raskt mye ansvar. Når jeg sluttet der var jeg avdelingsleder. Det skjedde på 2 år, og jeg er ganske ung. Begynnelsen av 20 åra. Lette etter ny jobb lenge uten å finne noe, eller få napp, og da angret jeg.. Hadde kjøpt hus osv, og så alt forsvinne. Men så fikk jeg en ny jobb, og her også har jeg gjort det veldig bra. Kunne vel ikke hatt noen utdannelse som hadde matchet dagens jobb perfekt, men jobberfaringen min gjør at jeg har det helt topp! Mitt råd til deg - vil du ha jobben, ta den! Du er aldri 100% forberedt på alle oppgaver du får uansett, men hvis du VIL lære, så kan du gjøre hva som helst. Det har blitt mitt fortrinn, jeg vil lære, og lærer fort! Lykke til
Gjest Skrevet 19. januar 2009 #3 Skrevet 19. januar 2009 Jeg har det som deg. VGS + 1 1/2 år på universitet. Slet mye med øyne/hodepine under studiene og takket glad ja til fulltidsstilling i hotelbransjen. Ikke akkurat fet lønn. Etter flere år er jeg nå kokk og vurderer å ta fagbrev som privatist, bare for å ha papiret i ryggen. Føler meg som sikker i jobben min og som at de har vett til å se mine kvaliteter selv om jeg ikke har et papir med stempel på. Man får jo ofte utvikle seg inne i jobben også, med diverse kursing, evt videreutdannelse.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2009 #4 Skrevet 19. januar 2009 Jeg har ingen drøm i forhold til yrke, eller noe jeg brenner for med tanke på utdannelse så jeg vet jo heller ikke hva jeg skal studere evt. Så om jobbtilbudet kommer så må jeg takke ja og prøve iallefall tenker jeg. Kan jo søke på skole til høsten uansett. Det er en jobb i en bedrift som er stor og vidreutdanner og gir kurs til sine ansatte. Er også i tidlig 20 årene. Mine drømmer ang jobb er å trives og tjene ok:)
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2009 #7 Skrevet 19. januar 2009 Får skikkelig hetta ja. Jobber i barnehage nå, og får utbetalt 14000 i mnd etter skatt, siden jeg ikke har annen utdannelse enn tysk årsstudium. Det er for 100% stilling. Ikke trives jeg i jobben heller. Så til høsten planlegger jeg å bli student! Er skikkelig stressende, siden jeg ikke vet hva jeg ønsker å jobbe med heller. Men er iallefall sikker på at noe må jeg utdanne meg til.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2009 #8 Skrevet 19. januar 2009 Jeg har ikke videregående engang jeg, så dere kan være trygge på at jeg ikke skal utkonkurere dere. Jeg er hverken nervøs, plaget med hetta eller tenker noe spesielt. Ikke er jeg avhening av en god jobb eller.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2009 #9 Skrevet 19. januar 2009 Ja jo, blir litt stressa. Men jeg vet ikke HVA jeg vil jobbe med ennå, å vil ikke studere et eller annet, bare for å studere. Så til jeg får bestemt meg, så jobber jeg i et vikar byrå, å får prøvd meg både på det ene og det andre. Jeg har det ikke travelt, kjenner flere som angrer på studiene sine, jeg ønsker ikke å være en av dem som har brukt penger og tid på en utdannelse jeg ikke bruker.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2009 #10 Skrevet 19. januar 2009 Jeg jobbet også i barnehage før fødselen. Og tjente max 13 000,- og synes det er lite. Og her hjemme trenger vi 2 inntekter. Og ønsker jo gjerne en jobb som kan gi oss en god og romslig økonomi. hi
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2009 #11 Skrevet 19. januar 2009 Har ingen utdannelse etter grunnskolen jeg. Jobber i dag som seniorkonsulent i Forsvaret. 430.000 i året. For meg er dette helt greit og det skal litt til å miste jobben i Forsvaret. Og skulle jeg miste jobben, så den tid, den sorg. Har ikke studiegjeld jeg må betale i hvertfall
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2009 #12 Skrevet 19. januar 2009 20:10 her Jeg har også jobbet i bhg, elsket jobben, men det er for dårlig betalt til at jeg vil ha den jobben resten av livet. Greit penger har ikke alt å si, viktig å trives også, men i forhold til hvor krevede og hvor stort ansvar man faktisk har, så vil jeg ikke satse på det yrket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå