Gå til innhold

Forslag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 100% sykmeldt pga bekkenløsning, og dagene går så seint. Noen som har forslag til hva jeg kan finne på for å få tiden til å gå? Tenkte litt på å kanskje strikke babyklær, men det største problemet her er vel at jeg bare kan strikke skjerf og slike ting som man strikker i samme retning og mønster hele tiden.

Ser også at man kan hekle mye søtt til babyen, men hekling kan jeg jo heller ikke. Finnes det noen gode bøker for slikt? Der man kan lære å strikke og hekle fra grunn av.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal i alle fall "hekle" kanter på gulpeklutene til Lillebror. Fikk svigermor til å vise meg hvordan man gjør det i helgen (latterlig enkelt - bare "kasting") så når jeg får kjøpt meg flere kluter så setter jeg i gang (ellers kommer garantert mannen til å bruke oppvaskklutene til gulp og det er litt pjuk i mitt hode, hehe).

Jeg er ikke noe håndarbeidsmenneske egentlig, men strikket tovede julesokker til barna rett før jul. Gikk ganske fort og når jeg fikk noen til å vise meg (jeg har jo ikke peiling på å lese strikkeoppskrifter) hvordan jeg skulle felle og lage hæl og sånn, så klarte jeg faktisk nesten 2 sokker på drøye 4 dager, inkl toving. Antar at jeg kunne brukt samme oppskrift til å lage tovetøfler med, bare la være å strikke så lang "hals" (som du ser så har jeg ikke uttrykkene inne, haha).

Og så hadde jeg planer om å lære meg noe kult fotoprogram sånn at jeg kan lage stilige kort med bilder av barna når Lillebror kommer, men da må jeg ha ro og fred rundt meg til å prøve meg frem (dvs ikke nå med sykt barn og mas).

Skrevet

Takk for svar! Men siden du nevner d med gulpekluter, hvor har du kjøpt gulpeklutene hen, og hva er de laget av? Trodde d var ganske vanlig å bruke slike gaskluter som gulpekluter,altså dem som man også kan bruke som oppvaskkluter. Men nå er dette vår første baby,så jeg har lite erfaring.

Skrevet

Jeg har tenkt å bruke sånne gaskluter, ja - svigermor har kjøpt på Fretex (ikke brukte altså) mens jeg selv har pleid å kjøpe dem på Sparkjøp. Gasbleier heter de vel der.

Mange bruker også flanellskluter/bleier til samme formål, men jeg syns de er litt tregere på oppsuging så jeg syns gasklutene funker best. :o)

Skrevet

Jeg har kjøpt inn begge deler - på Sparkjøp. Både gasbleier og flanellbleier. Så håper d funker bra :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...