Anonym bruker Skrevet 19. januar 2009 #1 Skrevet 19. januar 2009 Lurer veldig på hvordan jeg skal forholde meg. Har desverre et utrolig dårlig forhold til min svigermor etter at hun har begått flere overtramp mot oss som kjernefamilie. Til tross for at vi ikke prater sammen ønsker jeg jo at hun skal få være sammen med barna. Men hvor ofte må samvær forekomme???Det er vondt å sende barna til en person som ikke liker meg og respekterer meg som mor. Noen med lignende erfaring som har kommet til gode løsninger. Trenger sårt råd og veiledning!!
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2009 #2 Skrevet 20. januar 2009 Hei Jeg er i en lignende situasjon som deg, bare at her får ikke svigermor være alene med barna. Jeg sender mannen min dit med barna. Har egentlig ikke kommet fram til hvor mye barna bør se dem, så jeg følger med i denne tråden for å høre hva andre mener.....
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2009 #3 Skrevet 20. januar 2009 Ja, det er alltid fint å få høre andres erfaringer og tanker rundt temaet.Håper mange følger med på tråden og gir råd og kommer med egne meninger.. Vi kan da ikke være de eneste i denne problemstillingen?!
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2009 #4 Skrevet 22. januar 2009 Kansje noen kan følytte denne over til skravle, så det blir noen meninger her........ noen
kolargol Skrevet 22. januar 2009 #5 Skrevet 22. januar 2009 Nå prøver vi igjen på skravlesiden for her ble det ikke mye respons...:-)
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2009 #6 Skrevet 8. februar 2009 Mine sv.foreldre er våres nærmeste nabo, men pga uenigheter, kritikk og baksnakkelse, så er ikke jeg der for tiden. De har passet min datter noen timer alene - da jeg fullamma, men jeg vil helst at min sambo er med, fordi jeg ikke vil at min datter skal ha i seg sukker, kaker og andre usunne ting. Hun er knapt 1 år og stor av vekst. Mine sv.foreldre treffer knapt vår datter fordi sønnen deres ikke vil besøke dem når jeg ikke er med. Jeg klarer å få han og dattra våres over til dem en gang i blandt. Etter at jeg fikk bekrefta at de baksnakker meg, har han vært flinkere til å besøke dem slik at jeg ikke skal bli så utsatt for snakk. Men det er ulikt hvor ofte vår datter er der. Det kan gå alt fra en uke til 3 måneder.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2009 #7 Skrevet 27. februar 2009 om det er noen man har godt forhold til som jeg har med mine foreldre så tenker at man bør se dem iallefall en gang i uken. f.eks så har mine barn sett mormoren sin 2 ganger denne uken. mens farmor ser dem gjerne en gang i mnd. ofte kan det og gå 2 mnd. f.eks i høst gikk det vel over 2 mnd før vi så dem. jeg syns ikke det er vi som alltid skal dra dit og ventet på at dem kom. ente med at vi dro opp der etter to mnd. da var mini 6 mnd og farmoren hadde sett han 5 eller 6 ganger.. og da var enegangen i dåpen og ene gangen dagen før dåpen mens vi gjorde i stand til dåpen oppe hos henne.... når dere ikke har så godt forhold ville jeg tenkt at hun kunne få sett dem hver 6 uke eller noe..
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2009 #8 Skrevet 8. mars 2009 Man har vel kanskje en naturlig mengde samvær etter hva slags forhold man har til svigers. For vår del er det så sjelden som mulig, det betyr ca hver tredje måned og da varer besøket ca to timer. Vi drar alle fire og ungene er aldri alene med henne. Det vil ikke være aktuelt på maaaaange år. Jeg synes du skal gjøre som du selv føler for og ikke tenke på hva som kanskje er "naturlig". Bare husk at når dere har samvær skal ikke ungene merke et evt dårlig forhold. De oppdager tidsnok at ting ikke er helt som det skal være.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2009 #9 Skrevet 8. mars 2009 Her var det mye egoistiske tanker syns jeg - tenk tilbake på deres egen oppvekst....hvor ofte var dere hos besteforeldre? Hva husker dere? Jeg husker det som flotte barndomsminner og ville aldri frarøvet mine barn sine besteforeldre bare fordi jeg ikke kom overens med de i perioder.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2009 #10 Skrevet 9. mars 2009 Her er det ikke snakk om å ikke komme overens i "perioder". Her snakker vi om at vi faktisk ikke prater sammen og det er blitt gjort ting av min svigermor som ikke jeg kan tilgi. Så perfekt er jeg ikke. og for å være helt ærlig så hadde min bestemor ca 20-25 barnebarn så de gangene jeg var hos henne var ikke så ofte. Men jeg husker henne godt og det var alltid koselig å dra på besøk til henne eller at hun kom til oss. Men helger og hytteturer hadde vi ikke sammen alene. Til det hadde hun for mange barnebarn, Men jeg har fortsatt flotte barndomsminner om henne selv om vi ikke ble sendt til henne en uke på sommeren eller i helgene. Føler meg ikke snytt for noen ting selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå