Gå til innhold

amme bh?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det med å kjøpe amme bh før fødselen? brystene vokser mye rett etter fødsel, så er vell ingen vits i å kjøpe før etter fødsel? hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forrige gang kjøpte jeg èn rimelig en til å ha på sykehuset og så kjøpte jeg flere da (dvs den jeg hadde kjøpt var vondt på ømme brystvorter så jeg fikk mamma til å kjøpe et par til meg en cup større enn hva jeg pleide mens jeg lå på barsel og så kjøpte jeg flere da jeg kom hjem selv). Denne gangen har jeg liggende fra forrige gang som jeg tenkte å bruke i begynnelsen frem til jeg ser hva slags størrelse jeg stabiliserer meg på.

Skrevet

Det finnes ammebh som er litt stretchy og uten bøyle, da er det bare ca str du tenger vite og den vil passe. Ellers har hm 2pk med amme singlet for dem som ikke blir større enn d cup. Jeg er d cup men str L i disse ammesingletene er alt for små. :(

Husk at du er størst rett etter fødsel så stabliliserer det seg etter noen uker, ikke lett dette

Skrevet

kjøpte en eneste ammebh jeg..resten av tiden var jeg hektet på ammesinglettene inne på gravidshop.

De hjalp til å skjule det lille ekstra,samt at de var gode å gå i..

veldig greit å ha puppene lett tilgjengelig ;)

Skrevet

Du kan godt kjøpe amme B-H er før fødselen. Det er like så greit det. Men kjøp de litt store og bruk gjerne ull-innlegg så fyller det opp og varmer godt sånn at du kan slippe brystbetennelse nå som det er vinter.

Ett tips er å dra på cubus e.l hvor du kan få tak i b-h forlenger. Der koster de 39 og da får du en sort og en hvit. Det er anbefalt å kjøpe b.h uten spiler nr man er gravid.

Skrevet

Jeg gikk opp to-tre størrelser, fra c-cup til e- og f-cup. Det er deilig å få plass til ullinnlegg nå når det er litt kaldt ute, og personlig er jeg mer glad i å ha litt større bh'er enn for små.

Kan også anbefale å ha undertøyet klart før fødsel.

Jeg har aldri følt meg så fin i undertøyet som etter fødselen faktisk. Jeg har kjøpt 4-5 stk amme-bh'er fra www.mammatrend.no. Og tro meg, kjæresten min digger undertøyet.

Skrevet

takk for alle svar :)

Skrevet

her mesunne eg folk så ikje har store fra før av eg ligge normalt på 75f så eg lure på ka eg må opp i te slutt....... Å kor eg ska klara å få tag i og..... de komme jo te å kosta ei formua.....

Skrevet

Jeg så et tips ett eller annet sted om hvordan du finner din BH str. Du måler først med målband omkretsen under brystene...helt tett oppunder altså, så måler du slik at du legger målebåndet over brystvortene..får omkretsen der og trekker ifra de to tallene...Hvilke tall som skal stå først, det er jeg ikke sikker på, men det ser du ut fra regnestykket.

En ammeBH bør være minst en str større enn det puppene din er nå

Skrevet

Hei..

Hvis du går inn på www.ammehjelpen.no, har de en egen guide på hvordan du kan regne ut riktig str. på amme-bh... Det er også masse annen nyttig info og linker som kan hjelpe oss med ''ammespørsmål''.

Håper det kan være til hjelp. Guiden mins jeg var nederst i kolonen på hæyre side...

Ikke lett det der, men man må bare prøve seg frem. Lykke til..

Skrevet

Nå er ikke jeg en syerske men jeg vlle nok sydd ett par bh-forlengere eller fått en syerske til å gjøre det. For du har nok 3 eller fire hemper i høyden.Da blir det mye billigere :=) Vanlige er bare 2 hemper som er for lite til aånne cuper

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...