Gå til innhold

Jeg er så fortvilet:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får meg ikke jobb:( har søkt på så å si alt jeg har funnet men ingen jobb til meg:( aner ikke hva jeg skal gjøre

Videoannonse
Annonse
Skrevet

meld deg hos manpower!

Jeg hadde det akkurat som deg.. Søkte på alt jeg kom over i 5 mnd uten napp..

Så meldte jeg meg hos manpower, og bare en liten uke etter det hadde jeg første dag på jobb.

Jeg sa meg villig til å ta et kort oppdrag, på ca en mnd, men det er blitt forlenget, så nå er det snart 1 år jeg har vært her :)

Skrevet

Åh, ei jeg kjenner gikk også sånn, i nesten 2 år faktisk. Fikk heldigvis arb.ledighetstrygd da, men det var utrolig kjipt. Har du ingen venner du kan gå igjennom, hør med alle tenkelig og utenkelige plasser på stedet der du bor. Pizzasjapper, vaskejobber, videreutdanning evt ny utdanning...?

Det ordner seg ser du, før eller senere dukker det opp en jobb til deg:)

Skrevet

Jeg var i samme situasjon for noen år siden. Søkte og søkte, men ingen jobb. Veldig fortvilende. Mange firma svarte ikke en gang. Søkte på mye som var på siden av feltet mitt også og plutselig fikk jeg napp :) Viste seg at anonsen var dårlig skrevet slik at mange missforstod. Ettersom jeg søkte på alt, søkte jeg jo på denne også. Fikk vite på intervjuet hva det egentlig var, det passet midt i blinken og jeg fikk jobben :)

Hvis jeg var deg ville jeg satt av noen timer hver dag til å skrive søknadder og å følge dem opp, men ikke hele dagen. Jeg satt for mye inne og var tiltaksløs pga at jeg var frustert - angrer nå i ettertid på at jeg ikke brukte 'fritiden' bedre.

Meld deg på et kurs - gjerne over nettet - så står du friere om du en dag trenger mer tid til søknadder eller skal på intervju. Kurset kan være noe som er relevant, eller om du ikke finner noe som er direkte jobbrelatert så kan du velge noe du interesserrer deg for. Søknadden ser mye bedre ut om du i den arbeidsledige perioden viser at du har tiltak og overskudd til å gjøre noe.

Prøv også å få tid til å gå noen turer. Det hjelper på humøret og formen :) Du kan også melde deg på noe frivillig arbeid om du liker slikt. Der får du noe meningsfylt å bruke tiden på og i tillegg til erfaring og det å vise initiativ så kan det være du får noen kontakter.

Dette er jo råd som ikke så enkelt lar seg følge om du er hjemme med barn da, men ettersom du ikke skrev noe om det antar jeg at du har litt ledig tid.

Lykke til!

Skrevet

jeg får ikke arbeidsledighetstrygd siden jeg ikke har arbeidet før.. gikk på skole men slutten før jul pga det ble for tung for meg å hadde end e fravær siden snuppa har astma.. nei har ikke bodd her så lenge så kjenner ikke så mange:( ja har vært å spurt en del rundt men ikke noe ja..

Skrevet

ja snuppa er i barnehagen men har henne hjemme innimellom men holde rpå med sertfikatet så trenger jo litt tid til det;) ja han tenkt litt på kurs men vet ikke hva.. ellers lurer jeg på om jeg skal ta snuppa ut av barnehagen i februar så vi kan få kontantstøtte.. sitter jo med ingenting jeg nå:(

Skrevet

Og ja - som de andre skriver (visste det var noe jeg hadde glemt) :) - meld deg hos Manpower, Adecco etc og legg gjerne CV'en din i CD-banker.

Opprett også en konto på LinkedIn. Har hørt at mange finner sine ansatte der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...