Gå til innhold

mat uten salt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått så mykje vatn i kroppen og merker kjempeforskjell alt ettersom kva eg et. Men har gått tom for idear til middagsmat. Er frista til å sette mannen til å fikse mat til seg og poden og så kan eg berre ete brødmat. Men det vert no litt kjedeleg i lengda.

Nokon som har tips til grei mat utan særleg med salt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

google saltfattig mat.

Jeg er sikker på at du finner masse godt. Mye annet krydder man kan krydre maten med :)

Skrevet

Er visst ikke så mye å finne på nettet, men du kan lage til all mat uten salt. Hvis mannen din ønsker salt på kan han jo bruke saltbøssa :)

Vær obs på ferdiglaget mat eller halvferdig mat som du kjøper i butikken, disse inneholder ofte en del salt.

Skrevet

Hold deg unna kjøpemat som pizza, og sauser mm

Jeg lagde taco uten krydderposen, kjøpte krydder som chili, spisskummin, løkpulver og brukte hvitløk

Husk at mange krydder inneholder salt. Feks så har jeg sitronpepper med masse salt i!!!!

Lager du spagethi så bruker enten en saus med lavt saltinnhold, jeg mener dolmiosausen er fin men det må du sjekke ut.Alle de billige har mye vann og salt

Ellers så lager du egen saus

Ta hakketde hermetiske tomater, tomatpure, løk litt, sukker hvitløk og krydder du liker

Sånn saus kan du jo bruke på hjemmelaget pizza også.

Hjemmelagetpizzabunn er mye mindre salt enn kjøpt.

Kylling, kjøtt er jo uten salt å du kan jo lage salat til og ris og dressing uten salt eller saus du lager selv-

Skrevet

Du kan i prinsipp lage det meste uten salt. Hvis du lager det fra bunnen av selv. Sett frem kryddere til mannen og poden. Så kan de ta på det som de vil etterpå, være seg salt, pepper eller grillkrydder. Ellers kan du sikkert takle hvis du baker brød for eksempel, å ha ikke mer enn 1 ts salt i deigen. Det for å unngå mel-og vannsmaken så mye. Bare vær ytterst forsiktig i den daglige kosten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...