Gå til innhold

Masai-sko når man har bekkenløsning...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelper det? Noen som har forsøkt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke bekkenløsning men har masai-sko og liker dem veldig godt. Bruker dem på jobb og merker forskjell på hvor sliten jeg blir i kroppen (spes ryggen) ved endt arbeidsdag. Har også ei venninne som er fysio og jobber med bekkenløsnings-damer og hun anbefaler masaiskoene til alle. Og Crocs (men da må de være ekte ikke kopi). Håper de hjelper deg også!

Skrevet

Vi selger masaisko der jeg jobber, og det er mange som kommer innom fordi de har blitt anbefalt de skoene fra fysioterapauten sin. Så ja, jeg vil tro at de har noe for seg. Har ikke forsøkt selv i forhold til bekkenløsning, men jeg er veldig glad i mine sko. Særlig når jeg skal gå mye (på storbyferier osv.)

Svigerinna mi var til tider avhengig av rullestol under siste svangerskap pga bekkenløsning, og de eneste skoene hun gikk med var MBT skoene. Eneste hun klarte å gå med overhodet.

Skrevet

Masai-skoene gjør at en får en annen holdning når en går, en sunnere holdning, fysiologisk sett. Men ... De fleste bruker en god del tid på å finne teknikken og bevegelsene som skal til for å bevege seg komfortabelt i disse skoene. En skal heller ikke gå mye med disse skoene i starten, da det bare vil føre til unødige belastningsskader.

Så: Nei. Hvis du ikke allerede har brukt masai-skoene mye og er kjent med hvordan bevegelsene dine er i dem, skal du *ikke* begynne å bruke dem når du har bekkenløsningsproblemer med gangvansker. Det var klar tale fra manuellterapeuten min.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...