...♥... Skrevet 19. januar 2009 #1 Skrevet 19. januar 2009 Jenta mi har endelig bgeynt å ta puppen *hurra!!* Men hun blir veldig fort utålmodig når melken ikke kommer med en gang... Noen som har tips om hva jeg kan gjøre for at melken skal komme fortere...?
Elise18.11.08 Skrevet 19. januar 2009 #2 Skrevet 19. januar 2009 Heisann:) Prøv å få ut litt melk med rene fingre før du legger til barnet på brystet.
...♥... Skrevet 19. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 19. januar 2009 Har prøvd det, men syns det fungerer så dårlig...:/ Får vel bare fortsette å prøve;) Flere tips?
A og G Skrevet 19. januar 2009 #4 Skrevet 19. januar 2009 varme på brystene. Jeg har kjøpt disse http://www.ammehjelpen.no/shop2/Details.asp?ProdID=80&category= og de hjelper bra
Thumper Skrevet 19. januar 2009 #5 Skrevet 19. januar 2009 Bra link!! Har sett noen her inne komme med tipset om sånne håndvarmere også, til å ha inni votter, sikkert litt billigere det... Har du f.eks. prøvd amme-te? Jeg hadde en periode hvor det var litt labert med melk, og da ble jeg mye flinkerer til å drikke masse masse vann, spise oftere og være flinkere til å slappe av...
...♥... Skrevet 19. januar 2009 Forfatter #6 Skrevet 19. januar 2009 Jeg bøtter neppå med både munkholm å amme-te. Har tilogmed kjøpt meltekstrakt, men det smakte aldeles forferdelig, så det fungerte ikke så bra... Å når jeg legger henne til puppen, tar det så sinnsykt lang tid før melken kommer, å da blir hun fryktelig utålmodig åsså blir det bare skriking...:/ Men er vel kanskje ikke så mye å gjøre med...
<3 coccinelle Skrevet 19. januar 2009 #7 Skrevet 19. januar 2009 Jeg har litt treg utdrivingsrefleks og i tillegg litt lite melk, men har prøvd den nesesprayen med oxytocin som du skal ta før amming. Jeg ammer også når småen er i halvsøvne av og til og da kommer melken etterhvert mens han døser...Han får også en del tillegg så han reagerer vel spesielt på at han må jobbe litt for saken. Men han koser seg med puppen for det når det er en del melk, og han får suge en del om natta. Melken kommer i hvert fall lettere når jeg ligger sammen med han og slapper av. Bare ikke gi opp. det kommer lettere når du selv er rolig og tar det med ro. Ikke stress. det er lettere sagt enn gjort av og til men....
...♥... Skrevet 19. januar 2009 Forfatter #8 Skrevet 19. januar 2009 må man ha resept på nesesprayen...? hva heter den?
<3 coccinelle Skrevet 19. januar 2009 #9 Skrevet 19. januar 2009 Jeg tror også det hjelper med varme. Har sånne vanlige ull innlegg og jeg syns det hjelper selv om det ikke er sånne varmeputer.
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 19. januar 2009 #10 Skrevet 19. januar 2009 Jepp, man må ha resept på sprayen. Den heter Syntocinon. Man tar ett spray i ett av neseborene ca 5 min før amming (hos meg fungerte den etter to min) og den er kjempe-effektiv! Jeg fikk den når utdrivingsrefleksen min var helt på bærtur en stund. Nå er den fin igjen så jeg brukte den bare noen få ganger, men kan absolutt anbefale den!
<3 coccinelle Skrevet 19. januar 2009 #11 Skrevet 19. januar 2009 den heter syntocinon eller noe sånt, og du må desverre ha resept ja.
...♥... Skrevet 19. januar 2009 Forfatter #12 Skrevet 19. januar 2009 Da var varmeputa oppvarmet! Skal prøve det å se om det fungerer!
<3 coccinelle Skrevet 19. januar 2009 #13 Skrevet 19. januar 2009 Leste den andre tråden din om at hun ikke ville ta puppen og ser at vi har det ganske likt du og jeg. Min gutt er også 4 mnd og han protesterer på pupp utover dagen. Men kan kose seg med den hvis han er trøtt. Men jeg gir han i søvne og prøver å få i han så mye som mulig men jeg har innsett at hen må ha en del flaske også. har prøvd å få opp produksjonen på mange måter men det er ikke nok likevel. Har får flaske ca 14, 18 og 22 og så får han pupp innimellom. Litt slitsomt for da vet jeg ikke helt om han er mett eller sulten bestandig for han har fått litt pupp nå og da liksom. Men alt for at han skal få i seg så mye morsmelk som mulig. Tror det er sånn ca halvt om halvt med pupp og mme nå. Håper tulla di godtar puppen framover nå da!
...♥... Skrevet 19. januar 2009 Forfatter #14 Skrevet 19. januar 2009 Hei! Idag har hun ikke fått mme i det hele tatt, men har laget 120 ml til henne nå som hun skal få før hun legger seg i tilegg til puppen.. tror ikke det blir nok med bare puppen til natten...:/ Prøver å pumpe meg sånn innimellom, skal prøve det imorgen også så kanskje hun kan få morsmelk til natten istedet for mme... Håper det går! Får håpe det ordner seg for deg også da!! Ikke no' greit når de ikke vil ha pupp nei... *krysse fingrene!*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå