Solstråla_5 med ny baby imagen Skrevet 19. januar 2009 #1 Skrevet 19. januar 2009 Endelig klaffet det for meg også. Etter å ha lest om alle dere andre heldige med spire i magen, så var det endelig min tur. Jeg testet meg i dag tidlig etter å ha gått 3 dager over IKM. Resultatet kom tydelig frem med en gang. Har de siste dagene vært trett, hatt ømme bryster og fryser lett, og nå forstår jeg hvorfor:) Har bestilt time hos legen allerede i morgen, og både gruer og gleder meg. Hva skjer da? Hva må jeg huske? Må jeg ha med urin på glass selv, eller er det nok at jeg tisser hos legen? Har dere andre tips til meg?? Tar i mot alt med stor takk!
:) Glad 83 Skrevet 19. januar 2009 #2 Skrevet 19. januar 2009 Gratulerer!! Fikk du time hos lege så raskt? Har bestilt time jeg og, men legen mente vi måtte vente noen uker til. Hadde SA i sommer og er så klart veldig bekymret. Men fikk beskjed om å vente til jeg er litt nærmere 12 uker. Vil så gjerne få beskjed om at alt er bra. Men er jo ingenting å se enda uansett. Men jeg kan ikke hjelpe deg med hva du må huske.. Vil gjerne vite det selv og.. Lykke til!!!
Solstråla_5 med ny baby imagen Skrevet 19. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 19. januar 2009 Jeg bor i en liten kommune, derfor fikk jeg time relativt raskt. Men jeg sa ikke hva det gjaldt, burde jeg det kanskje?? Har ikke til vane i si hva det gjelder til telefondamene når jeg skal til legen. Hvor langt er du på vei? Lykke til:) Håper noen kan hjelpe oss da.
ღLykkelig mღmmღ til to:) Skrevet 19. januar 2009 #4 Skrevet 19. januar 2009 Hei:) Er bare innom å leser litt her. Håper på IKM på onsdag:D Sist jeg var gravid ringte jeg legekontoret 10 minutter etter positiv test. Fikk da beskjed at jeg kunne komme innom med urinprøve samme dag. Fikk beskjed om å vente 5 minutter (hun som tok prøva ropte på meg med en gang- ingen vits i å vente, ble klar strek med en gang) Fikk så beskjed om å komme tilbake om 8 uker for sjekk. Bestilte da time på Volvat for tidlig UL, måtte vite hvor langt jeg var på vei, siden samboer over hode ikke ville ha barn. Kostet ca 1200kr. Og det var så verdt det:) Fikk roet meg ned, og fortsatt livet som vanlig en stund til.
ღLykkelig mღmmღ til to:) Skrevet 19. januar 2009 #5 Skrevet 19. januar 2009 Fikk forresten ikke time hos legen. Var bare de "telefondamene" som ordnet alt. De har jo taushetsplikt.
snellaogsprella+enpåvei:) Skrevet 19. januar 2009 #6 Skrevet 19. januar 2009 Heisann! ringrte også legen i dag siden jeg testet positivt forrige uke. Her må en si at en er gravid, for da får en dobbeltime. skulle ikke komme ør i slutten av feb. Dette praktiseres sikkert veldig forskjellig fra plasss til plass. Men greit og komme til så fort som mulig og få d bekreftet:)
:) Glad 83 Skrevet 19. januar 2009 #7 Skrevet 19. januar 2009 Man vil lissom gjerne ha svar fra lege og få bekreftet ting så fort som mulig. Men men. Får bare vente i spenning. Jeg er 4+5 i dag tror jeg. Ikke så langt enda, så er vel litt tidlig med lege uansett.. Hvor langt er du "solstråla"?
Solstråla_5 med ny baby imagen Skrevet 19. januar 2009 Forfatter #8 Skrevet 19. januar 2009 Jeg vil også ha bekreftelse hos lege bare for å være helt sikker. Jeg er 4 uker på vei (tror jeg, hadde siste mens 19. des.), kan ikke helt disse tellemåtene. Kanskje jeg er for tidlig ute med å gå til legen, men jeg vil så gjerne ha en bekreftelse. Dette er noe jeg har ønsket meg i lang tid, og etter vi giftet oss har vi seriøst prøvd, og nå håper jeg (og tror) det har klaffet, utfra testen i dag tidlig vartfall.
Gjest Skrevet 19. januar 2009 #9 Skrevet 19. januar 2009 HeI! Jeg har også testet positivt i dag! Sitter her med en haug av tester og alle er like positivev:D Blir vel å ringe legen i morgen tenker jeg
Villemo -- Twins og Storebror! Skrevet 19. januar 2009 #10 Skrevet 19. januar 2009 AAAh så heldige dere er! skal teste imorgen, har gått to dager over nå å håper å tror at det er en liten spire der inne! Spennende spennende! Så to be continued fra min side :-P Gratulerer alle sammen forresten!
Fionamedspire Skrevet 19. januar 2009 #11 Skrevet 19. januar 2009 Testa positivt i dag å i går Deilig å se det + tegnet:)
Solstråla_5 med ny baby imagen Skrevet 20. januar 2009 Forfatter #12 Skrevet 20. januar 2009 Var hos legen idag, der fikk jeg bekreftelse at jeg er gravid. Fikk også ordnet time hos jordmor. Så nå må bare ukene gå og magen/spiren vokse. Gratulere så mye dere andre også med spire
:) Glad 83 Skrevet 20. januar 2009 #13 Skrevet 20. januar 2009 Så koselig a. Kan tenke meg det var deilig å få det bekreftet. Lenge til du skal til jordmor a? Gleder meg til legebesøk jeg også.. Kanskje jeg blir litt roligere. Er lissom bekymret for alt mulig hele tiden.
Solstråla_5 med ny baby imagen Skrevet 20. januar 2009 Forfatter #14 Skrevet 20. januar 2009 Ja, det var det. Når går jeg bare rundt og smiler for meg selv, med min lille hemmelighet Jeg skal til jordmor 3. mars, da er jeg 11 uker på vei. Mens legen mente jeg skulle til jordmor i uke 16. Jeg kjenner jordmora min, så jeg ringte til henne selv og avtalte time. Nå venter jeg spent på innkallelse til UL. Skal der ca i uke 19. Når skal du til legen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå