Anonym bruker Skrevet 19. januar 2009 #1 Skrevet 19. januar 2009 Ble alene med mine fem barn for 1.5 mnd siden. Den siste uka har jeg hatt smerter neders i magen og følt meg oppblåst. Tok derfor en test og den viste at jeg er gravid!!! Har gått på minipilla fra jeg var på 6 ukers kontroll + at vi har brukt kondom i tillegg for å være på den sikre siden. Bortsett fra 1 gang. Men det er lenge siden. Hvertfall 3 mnd siden. Har en baby på 7 måneder. Hva gjør jeg nå? Hvordan skal dette gå??? Alenemor med 6 barn?? Klarer ikke slutte å gråte. Er helt utafor. :(
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2009 #2 Skrevet 19. januar 2009 hvordan i huleste har du klart å få 5 barn in the first place????? send 3 av barna til far, så har dere 3 hver...eller gjør det "enkelt", abort.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2009 #3 Skrevet 19. januar 2009 oioioi,beklager at jeg sier dette...men i helsikke!!!!Fikk skikkelig vondt av deg..Muligens være alene med 6 BARN!!!!!Shit...er ikke alenemor en gang og har nok med 1.oki,du ble nettop mitt nye forbilde. Du må være (håper jeg) en veldig ressurs sterk persom med et STORT hjerte!For setter du 5 barn til verden må du være ei sepsiell dame(posetivt ment) Ønsker deg bare lykke til videre uansett hva som skjer eller med hvilkene valg du tar.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2009 #4 Skrevet 19. januar 2009 INGEN kan gi råd om dette..Kontakt senteret for ufrivillig gravide- husker ikke hva det heter og få en konstruktiv samtale med noen som faktisk har peil på dette tmaet.... Etterpå (etter abort/fødsel) ville jeg anbefalt sterilisering.. JEG ville tatt abort, da jeg ikke hadde klart å takle 5 barn alene..Jeg har to sammen med mannen, og vil ikke få fler, for OM jeg skulle bli alene (vi skiller lag/han dør/blir ufør/ute av stand til å hjelpe med barna) så er 2 barn det jeg føler jeg kan takle alene... Jeg vurderer sterilisering av denne grunn,- men med min syklus så ble det ikke anbefalt da jeg må bruke hormonell behandling av blødninger og smerter alikevel.... Har du jobb og økonomi til å greie deg alene så er det jo et litt vanskeligere tema, men har du ikke så du greier deg selv (anhengig av statlig støtte OG bidrag fra far/fedre), så synes jeg valger er enkelt, for de andre barna sin del,- og deres oppvekstvilkår.... Lykke til..
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2009 #5 Skrevet 19. januar 2009 Hva slags idiot svar var det da???? Få deg en legetime, finn ut hvor langt du er på vei.. Gi beskjed til barnefar og ta det derfra. Hvorfor ble du alene? Er det noe det går ann å jobbe mer med, eller er det helt umulig å få det til å fungere igjen? Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2009 #6 Skrevet 19. januar 2009 Mange som har 5 barn, da. Ikke uvanlig det, så bare hold kjeft!!
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2009 #7 Skrevet 19. januar 2009 Oi, mener ikke å ANBEFALE sterilisering og ABORT altså, ville bare si hva JEG ville gjort,da jeg ALDRI i livet kan forestille meg hvordan HI har det... Beklager om noen føler at jeg fremmer abort og sterilisering av folk som ikke vil det...... Anonym over her (1401)
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2009 #8 Skrevet 19. januar 2009 Får virkelig ikke håpe det er tvillinger da;) En bekjent gikk fra 3 til 5 på den måten:..
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2009 #9 Skrevet 19. januar 2009 Har fått time i morgen. Blir abort hvis jeg er under 3 mnd på vei. Jeg og bf jobber med forholdet, men er ting han må gjøre før jeg tar han tilbake. Men forhåpentligvis ordner det seg.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2009 #10 Skrevet 19. januar 2009 ¨Må bare si at jeg har det veldig bra sammens med mine fem barn. Vi har faste rutiner og de eldste er supre på å hjelpe til. Kan på ingen måte si at jeg har det fælt. Har veldig mye å si hvordan barna er. At noen skal rakke ned på meg fordi jeg har fem barn sårer veldig! Trudde jo virkelig ikke jeg skulle bli gravid på minipilla og kondomer!
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2009 #11 Skrevet 19. januar 2009 hmmm, hva om dere nå fikser opp i alt og blir sammen igjen.. Tror du ikke at du ville savnet det 6 barnet? Nei, dette ordner seg helt sikkert!!!! Masse lykke til
Gjest Skrevet 19. januar 2009 #12 Skrevet 19. januar 2009 Du må få en klarhet i om du er gravid eller ikke, så må du ta en prat med barnefar og så må dere sammen finne ut av hvordan dere skal takle dette på beste måten:) Når ting får sunket litt innover deg så skal du se at det ikke ser så mørkt ut likevel:) Se opp og se fram, få sjekket det ut og få mannen på banene og så snakker dere sammen:)
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2009 #13 Skrevet 19. januar 2009 Det var bare en person her som klarte og lire fra seg en stygg kommentar.Og det er synd!Jeg er så lei at det er noen som må konstant ødelegge tråder her inne og såre andre bevisst. Ikke bli lei deg HI,de er noen nekhoder som ikke har opplevd for mye motgang her i livet. Som sagt lykke til uasnett hvilket valg du tar og videre i livet. hilsen anonym over her som skrev ``helsikke`` Ikke noe negativt ment i det hele tatt.Håper ikke du tok deg slikt?
Miss Foster Skrevet 19. januar 2009 #14 Skrevet 19. januar 2009 Ikke bry deg om de som rakker ned på deg fordi du har 5 barn. Ignorer dem. Med 5 barn - femdobbelt glede ikke sant? ) Som du skriver så har dere faste rutiner og de eldste er flinke til å hjelpe til. Hvis det nå skal skje at du er over 3 mnd og ikke kommer sammen med barnefar igjen - SÅ GREIER DU DETTE. Du kommer til å finne den styrken, den gleden og den hjelpen fra dine andre barn og i deg selv for å greie dette. Hilsen ei alenemor med 3 små
serin@ Skrevet 19. januar 2009 #15 Skrevet 19. januar 2009 Shit... Alene med 5 barn, du er flink du )) Som de andre sier her, ring lege og få dette bekreftet/avkreftet og så må dere jo ta det derifra. Hadde det vært meg og jeg var bare få uker på vei, så hadde jeg tatt abort! Forhåpentligvis er du ikke over 12 uker på vei, da har du ihvertfall et valg. Masse lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå