Gå til innhold

Lei av å vente, hva gjør jeg for å få i gang?


Benedicte23

Anbefalte innlegg

Nå er jeg skikkelig lei av å vente...Har vært kjempedårlig i hele svangerskapet, og formen har blitt værre den siste tiden, så håper på at han kan komme ut før UL-termin, 29.01! Min opprinnelige termin var 19.01 og så ble den flyttet 10 dager :(

 

Har hørt at man kan ha sex, og at det er en effektiv metode :) skal virkelig prøve det!!! Noen erfaringer? Er det andre ting man kan gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg begynte med kjerringrådene (sterk mat, sex, lang gåtur) etter nyttår, og 3 januar kom jenta, så det funket kanskje, eller så var tiden bare inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mest irriterende er at babyen kommer når den er klar, ikke når vi vil at h*n skal komme.... Så det er nok bare å prøve å finne et snev av tålmodighet. Selv har jeg vært inne på sykehuset et par ganger alt, men har blitt sendt hjem begge gangene så langt. Terminen min er 27.januar, så jeg leter også etter rester av min akk så oppbrukte tålmodighet...

 

Lykke til damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er bare så enig i det med tolmodigheten.. er lenge siden den ble "brukt opp" hpåer jeg finner nye lagre til jenta kommer ut, for da trenger jeg nok litt tolmodighet da også:-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha sex! Legg deg med puter under baken og bena opp etterpå, så bader du livmorhalsen din i sæd. Sæden inneholder prostaglandiner som myker opp livmorhalsen og setter fortgang i modning/åpning.

Fødselsforberedende akupunktur pleier også å få fart på modningen.

 

Du kan altså bli fortere moden og "klar".

Når det gjelder igangsettelse av fødsel, tror jeg ikke det finnes noen dokumenterte metoder annet enn det de gjør på sykehuset for å sette i gang fødsler. Og de bruker da bl.a. en krem med prostaglandiner for å myke opp livmorhalsen (sex er ikke så dumt altså...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har lest om mange som har fått i gang fødsel med sex, så tror det virker for flertallet! I hvert fall kan det få modningsprosessen til å gå litt raskere, og det er jo kjempebra! Kjenner virkelig at det begynner å skje ting i kroppen, så jeg tror virkelig på at det hjelper på modningen! Så nå håper jeg at ting kommer i gang før termin neste torsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva når gubben er syk og trett og sliten? Får nok ikke han med på sex de første dagene nei. Hadde termin i går... akk så kjedelig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk beskjed av legen min i mitt første sv, at når hodet var festet og etter innvendig unders,var det bare å reise hjem, drikke rødvin og ha sex.2 timer etter denne oppskriften gikk vannet....

Det var 12 dager før termin,men denne gang er det kun 6 dager igjen og ingenting funker.Får bare falske rier.....

Sliten og lei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det funka ikke, men ble lagt inn pga høyt blodtrykk og satt i gang. Så min herlige sønn ble født 4 dager før termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...