Gå til innhold

Svangerskaps diabetes!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har det?? Jeg fikk vite idag at jeg muligens har fått det, skal tilbake i morgen for ny sjekk.. Leste på nettet om det, om komplikasjoner osv å blir litt bekymra :(

Å det står at det mest sannsynlig forsvinner etter fødsel, men om det er flere i slekta som har diabetes da? Større sjanse for at det forblir? Huff.. :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde det på slutten av svangerskapet uten at det ga noen problemer for verken meg eller gutten min. Eneste var at jeg måtte overholde kostrestriksjoner(som gikk helt greit) og at det ble endel ekstra kontroller både før og under fødsel. Etter fødsel sjekket de blodsukkeret til gutten min de 2 første dagene. Det verste for meg var at de truet meg med igangsettelse ved termin-de liker ikke at diabetikere går særlig over tida. Jeg fikk slippe dette og han ble født 5 dager over tida, frisk og fin og gjennomsnittlig stor.

Lykke til!

• 11 måneder senere...
Skrevet

jeg har fåt det er nå i uke 28 må passe på alt jeg spiser og måtte begynne med litt insulin..håper det forsvinner,men det kan utvikle seg senere..babyen vokser helt normalt,de er redde for at den skal bli for stor..

Skrevet

Det er bare å slappe av, dette går så fint så!

Jeg har det og det fungerer fint for meg å regulere det med kosten. Insulin er heller ikke noe nederlag.

Jeg må passe på hva jeg spiser, men når jeg gjør det for babyen så er det så lett så! Får kontroll på sykehuset hver uke, ultralyd (vekstkontroll) annenhver uke og får ikke gå mer enn et par dager max over termin.

Kan si det sånn at jeg har gått opp 5 kg siden uke 9/10 i juni og vekta har stått stille siden diabetesen ble oppdaget i oktober! Magen vokser fint og snuppa inni magen ligger 1 % over gjennomsnittet og ser ut til å bli en frisk og fin gjennomsnittsbaby.

Det er jo en sjanse for at jeg kan utvikle diabetes senere i livet eller at det fortsetter etter fødsel, men blodsukkeret mitt holder seg så fint bare jeg spiser fornuftig mat at det ikke er noe jeg bekymrer meg over. Det er egentlig bare en "heads up" på å passe på hva jeg spiser generelt. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...