Anonym bruker Skrevet 19. januar 2009 #1 Skrevet 19. januar 2009 Så tilfeldigvis at det var bestilt hivtest sammen med en del andre ting.. Og hepatitt.. Er ikke gravid enda, bare i startfasen. Er det vanlig at de tester dette da?
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2009 #2 Skrevet 19. januar 2009 Det er en helt vanlig prøve i forbindelse med graviditet i alle fall
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2009 #3 Skrevet 19. januar 2009 Du skal godkjenne om de tar HIV test de kan ikke ta dette uten ditt samtykke.
~Roskva~ Skrevet 19. januar 2009 #4 Skrevet 19. januar 2009 Det er helt vanlig å teste for HIV i forbindelse med graviditet, i hvertfall. Hvis legen vet at du er i prøvefasen, kan det være lurt å ta en slik test nå også. Men de kan ikke teste for HIV uten å få din godkjenning først.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2009 #5 Skrevet 19. januar 2009 Så da skal de egentlig spørre når jeg kommer for å ta blodprøven? Ville jo tro at hun opplyste meg om det da, men det ble bare krysset av for det. Er jo ikke noe problem å ta den egentlig, men kjenner jeg blir litt nervøs likevel. Har vel levd litt mer "utsvevende" enn jeg har gitt mannen min inntrykk av.. HI
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2009 #6 Skrevet 19. januar 2009 ja det er vanlig. Men de spør om det er greit først. Men jeg fikk en skremmende opplevelse som jeg kan le av nå, men var slett ikke morsom da. Joda papirene kom i posten de med svar om alt var bra på blodprøvene, men på HIVtesten så hadde jeg svak positivtest. Og at prøven var sendt videre til st.Olavs hospitale. Stakk rett på nett for å finne ut hva dette betydde. Joda når man får en svak positiv test så er man nettopp blitt smittet (da måtte samboern ha smittet meg i tilfelle) når man er gravid kan de slå positivt ut og så var det andre årsaker også. Vanligvis var disse svak positive testene negative. Men positive visst man nylig var smittet. Jeg var så klart negativ. Men fikk meg en bra kjipp der ja. Hva med å informere meg ilag med blodprøvesvarene? Hadde vært en fordel ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå