Gå til innhold

Kan BV ta barnet pga for lite øyekontakt? :S

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste litt på en annen side om ei som hadde mistet dattern sin, som var baby.. Litt av grunnen var dårlig øyekontakt.. Er det virkelig mulig? Jeg sliter med og få øyekontakt med sønnen min på snart to måneder, men jeg er da ingen dårlig mamma for han selvom.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Ikke bare pga det. Det må nok en god ekstra til.

Men, hs KAN hvis hun er bekymret bestille marte-meo-pedagog for hjemmebesøk hos deg. Dette er en spes-ped som er ekspert i samspill mellom babt/barn og foreldre.

Jeg hadde samme problemet som deg. Dårlig øyekontakt, og ble filma, og fikk tilbakemelding om at min baby ikke holdt fokus mer enn ca 5 til 10 sekunder i gangen.

Fikk så råd og tips om hva gjøre for å trene opp fokus-kontakten.

Hverken barnevern eller kommune var inne i bildet hverken før eller senere.

Skrevet

Det med lite øyekontakt i den saken du snakker om, var vel litt som hun moren som sa BV hadde tatt barna pga at hun skar for tykke brødskiver. Tull, med andre ord. Det er umulig at det var en hovedårsak. Det var nok omsorgssvikt, og liten evne/vilje hos mor til å gjøre noe med situasjonen.

Skrevet

Enig med 12:23.

Barnet til fettern min ble tatt når hun var 4 uker. De sier det er på grunn av at de ga henne flasket å ikke ammet henne. Det stemmer jo absolutt ikke.

Det var grovomsorgssvik som jeg vil si grenser til misshandling som lå bak. (vil ikke si no mer om hva som lå bak)

Før barnet ble hentet ut av hjemmet, kom BV på besøk hver dag i 2 uker.

Skrevet

Alle må jo skjønne at slikt bare er et lite notat i observasjonrapportene, en liten brikke i et stort puslespill.

Skrevet

Jeg synes det virker som om de som blir fratatt barna pga omsorgssvikt også mangler selvinnsikt...Har hørt folk som påståt at de har mista ungene fordi de henger klærne på tørkesnora på feil måte... Henger ikke på greip endel av de historiene...

Skrevet

Når foreldre sier sånne ting så styrker jo det bare barnevernets sak. Hvis man er så dum at man ikke klarer å forstå det som står i barnevernets rapporter og bare hnger seg opp i en detalj, så er man nesten for uintelligent til å kunne ha ansvar for barn.

Skrevet

Hei. Det skal nok en god del til for at BV tar ifra barna, men på en annen side så er det de plassene de ikke skulle ha tatt barna også. Det ligger nok mere bak enn det de sier hvis de har tatt barna ja. Men man hvet alldri med de derre på BV. Ikke gruv for det du nei, så lenge som at det er det du sier. Snakk med HS om det du føler om den saken. Lykke til.

Skrevet

barnehagen til min datter sendt en bekymringsmelding til barnevernet...

de hadde en liste med 29 punkter... så det ble undersøkelsessak

bv hadde 6 mnd med bla hjemmebesøk, samtaler med meg, min familie, barnehagen til datteren min, barnehagen til sønnen min, mine barns far, helsestasjonene, da de ikke fant en eneste av de 29 punktene utvidet de saken med bla. gu undersøkelse av datter. psykolog, og en legesjekk for å sjekke evt. skader av tidligere misshandling... igjen fant de ingenting som viste at noen av de 29 punktene var reele....

både jeg og barnevernet lurte på hva som motiverte barnehagen til å sende en slik feilmelding...(for det var løgn altsammen, som bv kan dokumentere at det ikke stemte noe av.....alle som ble innvolvert var sjokkert over meldingen... inkl barnehagen til min sønn...)

Jeg spurte bv i ettertid hva som skal til for å miste barna... og fikk som svar at det er grov omsorgsvikt... og/eller mishandling.... det skal veldig mye til....

Det er jo ønskelig at barnet er hos sine foreldre, så sant det lar seg gjøre... bv er ingen instans som tar alle unger for filleting.... er det noe lite så får man hjelp i hjemmet... (i første omgang frivillig... så øyenkontakt..og mangel av denslags er ikke nok til hverken å miste barna eller andre barnevernstiltak)

Skrevet

desverre hører man bare saker fra en side, å de som har blitt fratatt barna sine,sier bare deler av sannheten eller noe helt annet.

Skrevet

nettopp som amaliel her skriver..man hører bare fra den ene siden. BV har taushetsplikt og kan ikke gi opplysninger om enkeltsaker. Må være ganske fortvilende når personer dukker oppi media og forteller det de vil og utelater det de vil uten at saksbehandler fra BV kan tilføye noe som helst. Jeg har vært i kontakt med BV ofte gjennom jobb og vet at BV i min komune iallefall aldri tar barn uten at det er helt nødvendig!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...