Anonym bruker Skrevet 19. januar 2009 #1 Skrevet 19. januar 2009 Hvor nøye er dere, og hva kan man eventuelt smittes av hvis man sitter rett på setet.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2009 #2 Skrevet 19. januar 2009 Husker ikke hva man kan smittes av, men det er et eller annet. Ta å google litt da vel. Selv å holder jeg meg heller, ennå å gå på offentlige toaletter.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2009 #3 Skrevet 19. januar 2009 Jeg setter meg aldri ned, står over toalettet. Bra lårtrening er det også
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2009 #4 Skrevet 19. januar 2009 Bruker det jeg også, men nå med bekkenløsning og skit så får jeg det ikke til.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2009 #5 Skrevet 19. januar 2009 Går aller nådigst på offentlig toalett. Men da er det først tørking av kanten, deretter ett lag med dopapir rundt ringen og for sikkerhets skyld sitter jeg IKKE. På jobb setter jeg meg, for der kan jeg vaske med sprit først og så ha på papir, hehe
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2009 #6 Skrevet 19. januar 2009 Har ikke hørt ar man kan smittes av noe. Jeg prøver å unngå offentlige toaletter, men noen ganger må man bare... Pleier å ha med antibaktrielle våtservietter i veska som jeg vasker toalettsetet med eller bruker lårmusklene.
___ Skrevet 19. januar 2009 #7 Skrevet 19. januar 2009 Jeg bruker et offentlig toalett som et hvert annet toalett. Faren for å bli smittet med noe der er minimal så lenge jeg vasker hendene etter besøket. Smittefaren er så vidt jeg vet vesentlig større om du tar i en handlevogn og så spiser noe, uten å vaske deg på hendene først for eksempel.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2009 #9 Skrevet 19. januar 2009 Det var lurt å ha med antibakterielle servietter, noe å tenke på. Er jo ikke alltid de har sånn spray å ha på setene.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2009 #10 Skrevet 19. januar 2009 Trichomonas Dette er en infeksjon som forårsakes av en parasitt. I sjeldne tilfeller kan infeksjonen gi skjedebetennelse, men er som regel ufarlig. Sykdommen kan også overføres ved håndklær og toalett, men smitter oftest ved seksuell kontakt. Symptomene hos kvinner er gulgrønn, skummende utflod og betente slimhinner. Menn får som oftest ikke symptomer. Sykdommen oppdages ved prøve av utfloden. Hva hjelper det om man vasker hendene da? Forøvrig å spiser jeg aldri uten å vaske hendene, det er da rimelig normal hygene å vaske hendene før man spiser.
___ Skrevet 19. januar 2009 #11 Skrevet 19. januar 2009 Antibakterielle middler hjelper ikke mot virus og dermed ikke mot for eksempel forkjølelse, influensa eller HIV. Du blir uansett ikke smittet av disse på et toalett men bruken av antibakterielle middler kan føre til oppblomstring av resistente bakterier. Skal dere apselutt bruke noe så bruk såpe og vann. En gjennomsnittlig kontorpult har foresten 400 ganger så mange bakterier som et toalettsete,- bare for sammenlikningens skyld.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2009 #12 Skrevet 19. januar 2009 Æsj, det er jo deres som står over som sviner det til for oss andre som vet hvordan et toalett faktisk skal brukes!
___ Skrevet 19. januar 2009 #13 Skrevet 19. januar 2009 Hvis du tar en titt rundt deg på et kjøpesenter vil du se at det er temmelig mange. både voksne og barn, som tar seg tid til en is, en pøse, en bolle eller en bit tyggegummi mens de handler. Tviler på om alle disse kommer direkte fra håndvask hjemme ;-)
___ Skrevet 19. januar 2009 #14 Skrevet 19. januar 2009 Sykdomen er svært sjelden i Norge. Dermed er smittefaren også minimal.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2009 #15 Skrevet 19. januar 2009 Jeg kan også spise på senteret ol, går bare å vasker hendene først. Alle jeg kjenner gjør da det. Det er da helt normalt å vaske hendene før man spiser, er jo svineri å gjøre noe annet. Men selvføgelig er det da noen som ikke bryr seg om hygene rundt omkring. Ikke at jeg er noen renhetsfreak heller, vasker da ikke gulv og vegger hver dag eller no, å er ikke livredd for bakterier eller virus dersom mini spiser på leker i bhg eller tar et annets barn smokk.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2009 #16 Skrevet 19. januar 2009 Å derfor er det utorlig dumt å ta forhåndsregler for å unngå smitte. Er jo som å si at det er bare å spise råttkjøtt og mykoster mens man er gravid, fordi det er så få som får listeria alikevell.
___ Skrevet 19. januar 2009 #17 Skrevet 19. januar 2009 Faren for at barnet blir sykt etter å ha spist på leker i barnehagen er veldig mye større enn faren for at du blir syk ved å bruke et offentlig toalett. Hvor vasker du hendene på kjøpesenteret foresten? Husk at det er fler bakterier på dørhåndtaket til toalettet og på krana hvis det er kran, enn det e på toalettringen. Ta gjerne forhåndsregler. Det skader ingen (utenom ved bruk av antibakteriell), men jeg ser ikke noe poeng i å bekymre meg for smitte fra toalettseter når faren for det er så liten, og det finnes så mye annet det er viktigere å passe seg for.
Mom2Two Skrevet 19. januar 2009 #18 Skrevet 19. januar 2009 Jeg blir alltid mobbet for måten jeg vasker hendene på på offentlige toalett..:-p Jeg bruker et tykt lag med papir til å skru på krana, vasker hendene og bruker rent papir til å skru av vannet med. Når jeg går ut, dytter jeg enten døra med kroppen, evt. bruker jeg papir til å åpne dørhåndtaket med. Hehe.. Er ikke så glad i offentlige toaletter med andre ord, brukes kun når jeg må. Men ser alle Poamins poenger;-) Jeg spriter ikke setet da, men legger på papir, det gjør jeg.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2009 #19 Skrevet 19. januar 2009 Jeg tar da ikke på krana ol med bare hendene bruker papir. Det er jo ofte funnet sperm på dørhåndtak på offentlige kvinnetoaletter. Så tar ikke på dørhåndtakene, lar døra stå oppe så jeg bare kan gå rett ut igjen. Antribakteriell bruker jeg ikke, det tar jo livet av de bakterne vi naturlig har på kroppen. Å har nok vett til å skjønne at bhg ansatte ikke kan gå etter barna å passe på at de ikke putter en leke i munn. At de putter leker i munnen er nødt til å skje. Akurat som at man ikke kan unngå at de spiser litt sand. Men man kan lett unngå å spise uten å ha vasket hendene. Det er ikke akurat et kjempe tiltak å vaske hendene.
Gidder ikke! Skrevet 19. januar 2009 #20 Skrevet 19. januar 2009 Mom2Two, jeg gjør omtrent som deg, prøver å skjule det litt, hehe. Ser rimelig hysterisk ut i andres øyne har jeg skjønt. Men det er dritekkelt å tenke på alle de som ikke vasker hendene sine ordentlig etter å ha vært på do, så jeg tar aller nødigst på noe som helst inne på toalettet etter at jeg har vasket hendene. Men offentlig toaletter bruker jeg omtrent som hjemmetoaletter, tørker over med papir før jeg setter meg bare:)
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2009 #21 Skrevet 19. januar 2009 Det er feil Antibac sprit ca 70% dreper feks HIV virus!
Gjest Tale30 Skrevet 19. januar 2009 #22 Skrevet 19. januar 2009 En oppfordring til alle som står når de tisser på offentlige toaletter: Tørk av setet når dere er ferdige. Jeg blir helt matt av å se hvor liten evnen er blant norske kvinner når det kommer til å treffe doskålen. Jeg går alltid på offentlige toaletter når jeg er ute og farter, da jeg ikke ser det som sannsynlig at jeg skal klare å holde meg i timesvis. Det som er problemet er da alle som mener at de som kommer etter dem skal måtte tåle en svinesti uten like..
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2009 #23 Skrevet 19. januar 2009 Mom2Two og Da var a' gift hu FuriLaks;jeg gjør omtrent som dere jeg og Men offentlig toaletter bruker jeg også omtrent som hjemmetoaletter, tørker over med papir før jeg setter meg bare:) Prøv å holde dere med en kronisk tarmsykdom..... Men vil bare si det at hvorfor legge på papir på toalettsete? Bakteriene kommer gjennom.... Vask det heller med såpe og vann...
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2009 #24 Skrevet 19. januar 2009 Dere vet at tastatuer på pc'er har mer bakterier på seg enn et gjennomsnittlig toalettsete? Samme med håndtak- ikke bare på dodøra, men på alle andre dører dere tar i, på jobb, hjemme, inn til butikken etc. Samme med penger dere får igjen på butikken, og håndtakene på handlevogner og kurver. Vasker dere henda hver gang dere har vært borti noe slikt?
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2009 #25 Skrevet 19. januar 2009 Mobiltelefonen har mer bakterier enn tastatur o.l. Vasker dere hendene etter å ha brukt den og?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå