Gå til innhold

noen som er på dr Phil nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

syns dere mennene har et poeng?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kansje..Men synst det er vanskelig det der.. Hva synst du da?

Skrevet

Jeg satt akkurat og tenkte på det, og jeg er faktisk ikke sikker. Hele problemstillingen om at mennene skal bestemme om kvinnen skal ta abort eller ikke, er helt klart idiotisk. Spør du meg, ihvertfall! Men hadde jeg selv blitt gravid med en mann som helt fra begynnelsen nekter å ta del i det, så tror jeg faktisk at jeg bare hadde latt han "slippe unna." Det hadde jo vært mitt valg å bære fram barnet, og hvis faren absolutt ikke vil, da bør jeg ta ansvar for det. Selv om de pengene selvsagt hadde kommet godt med...

Skrevet

Nei, syns ikkje det. Har ein sex, så må ein ta ansvar. Den som er med på leiken, må tåle steiken, var det ikkje det vi sa som små?;)

Og det er ikkje ungane sin feil, og dei fortjener at begge foreldre bidreg, om enn ufrivillig i mange tilfeller.

Skrevet

jeg ser jo poenget med at kvinnen har et valg og mannen ikke! å jeg ser apselutt at en del kvinner får barn alene med vilje.

men jeg vet også om en rekke kvinner som slettes ikke ønsker barn men som har funnet ut for sent at de er gravide. å vi vet jo alle at uansett hvor uønsket et barn er så er det ikke "bare bare" og adoptere bort et barn,

på en måte slipper jo mannen billig unna med og "bare" betale, kontra kvinnen som sitter der med all jobben. (i de tilfeller ingen av de egentlig ønsket barn)

jeg tror ikke det blir rettferdig uansett hvordan man gjør det! og jeg vet ikke helt om man skal se på foreldrenes rettigheter til ikke å bli mor/far, eller om vi skal se på barnets rettigheter til å i det minste blir forsørget av sine foreldre...hm..

Skrevet

Jeg syns også det er litt vanskeligt. Det jeg ikke kan forstå er at du ikke vil se eller lære kjenne ditt eget barn uansett hvor lite planlagt det er. Hadde min mann fått beskjed om at han har et barn fra før vi møttes ( det barnet ville jo vært 13år da men....) så hadde jeg ta emot det barnet og latt det bli en del av vår familje.

Hadde jeg blitt gravid og mannen sagt at han ikke ville ha barnet så tror jeg at jeg ikke hadde krevd penger av ham men jeg hadde nok født barnet. Eller det er selvfølgelig vanskeligt å vite men jeg syns jo mannen også må ha rettigheter. Tar begge ansvar mtp prevensjon er det jo egentlig ikke så stor sjanse at et barn blir til. Even om det også skjer. Hvis noen av partene slurver eller rett å slett lurer hvarandre blir det jo også en helt annen sak. Det er ikke lett.

Skrevet

en far kan jo fraskrive seg farskapet med mors godsjennelse.

personlig tror jeg at jeg hadde krevd det om han syntes alt var så felt og ikke ville betale eller se barnet. slik at han ikke kunne komme siden å "ombestemme seg"

da har man i det misnte fått stavfestet hva man skal forholde seg til de neste 18 årene. noe som for meg er verd mer en pengene.

og jeg er helt enig i at jeg ikke forstår at noen ikke vil møte sitt eget barn. men på en annen side, så hadde jeg ikke hatt noe problem med å donere bort et egg eller to, og det blir vel litt det samme som for en mann som "bare" bidrar med sæden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...