*Angelface* Skrevet 19. januar 2009 #1 Skrevet 19. januar 2009 Snakket nettopp med ei der som sa at for at jeg skulle få mer enn 1200 kr i mnd fra april (termin) MÅTTE jeg søke om lån i tilleg til stipendet på 1200 kr. Hvis ikkje ville jeg kun få 1200 kr i 10 mnd. Så må man søke om stipend og lån det semesteret man skal føde i? Hun sa og at borteboerstipend fikk jeg heller ikke pga jeg ikke var rettselev på videregående skole...Stemmer det?
Termin Feb.-09 Skrevet 19. januar 2009 #2 Skrevet 19. januar 2009 ja du må søke om lån og stipend for hele perioden du sklal ha permisjon. Dette fordi lånet blir omgjort til fødselsstipend, så alt kommer jo som stipend. Sist jeg snakket med lånekassen fikk jeg beskjed først om å søke lån og stipend for våren 2009 (gikk ut i permisjon 1.1.2009) Dette gjorde jeg høsten 2008. Så i mai skal jeg sende søknad om lån og stipend for høsten 2009. Dette vil også bli gjort om til fødselsstiped. Det kjipe er at jeg må vente til barnet er født før jeg kan sende inn blankett G og søke fødselsstipend. Behandlingstiden er opp til 8 uker, så vil jo ikke få utbetalt noe penger før tidligst slutten av april..det er leeenge til:( Håper du ble noe klokere. Må legge til at jeg er i høyere utdanning, så vet ikke helt sikkert om det er samme prosedyre for vidregående.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå