Pitty Skrevet 19. januar 2009 #1 Skrevet 19. januar 2009 jeg er 12+3 og sliter vannvittig med kvalme og oppkast. Jeg har prøvd alt, men ingenting ser ut til å bedre formen. Flere tips der ute. Jeg har prøvd, kjeks, mandler, spise litt og ofte, eplejuice med farris, postafen, akupunktur, ja u name it! Forresten jeg har syk vondt i nakken hele tiden er det noen andre som har dette eller vet hva det kan komme av?
Kosulfa Skrevet 19. januar 2009 #2 Skrevet 19. januar 2009 Ikke sikkert det gir seg på en stund heller...jeg er i uke 20 på onsdag og sliter fortsatt med kvalme..Ser ikke ut til at det har tenkt å gi seg hos meg på en stund iallefall..hehe
Snupi ♥ termin 24.mai 2009 Skrevet 19. januar 2009 #4 Skrevet 19. januar 2009 Ga seg gradvis hos meg fra uke 18... Kjipt å være kvalm! Lykke til!!!
Gjest Skrevet 19. januar 2009 #5 Skrevet 19. januar 2009 Har du prøvd grønne epler??Jeg synes det hjelper litt:)
Fallerifallera Skrevet 19. januar 2009 #6 Skrevet 19. januar 2009 Jeg er også utrolig kvalm. Trodde det var iferd med å bedre seg litt i forrige uke, med bare noen brekninger om dagen, men i helga va det på'n igjen og alt jeg fikk i meg kom opp igjen. Jeg er så lei! Så i morgen skal jeg prøve healing!! Jeg er skeptisk, men desperat!
lillepia84,nr.3 i vente Skrevet 19. januar 2009 #7 Skrevet 19. januar 2009 er no 23 uker på veg.spyr mellom2-4 ganger for dagen enda. tenker lite over det i grunn-blitt ein "syk"vane. har jo prøvd meg fram med det meste,men komen fram til at det berre er å stille seg pent opp framfor do når eg kjenner det på ein viss måte for så å berre gi hals.det kommer med ein gang-så vips...ferdi!
cessam Skrevet 20. januar 2009 #8 Skrevet 20. januar 2009 Det er nok ikke noe fasit på når kvalmen gir seg, de to første gangene jeg var gravid (første gang m tvilling gutter, andre gang med en jente da kastet jeg opp hver dag igjennom hele svangerskapet. Denne gangen venter jeg en jente, er nå i uke 18 og kvalmen ga seg rundt uke 14. Lykke til får håpe det gir seg snart. det er ikke gøy å være kvalm.
Gjest Skrevet 20. januar 2009 #9 Skrevet 20. januar 2009 Jeg gikk kvalm og kastet opp gjennom hele det første svangerskapet mitt. de andre gangene har jeg heldigvis ikke vært så kvalm. Jeg har hørt at det er noen tabletter du kan ta mot kvalmen. husker ikke hva de heter, men hør med lege/jordmor om det. ønsker deg lykke til.
FruRosa Skrevet 20. januar 2009 #10 Skrevet 20. januar 2009 Jeg er også 12+3 og fortsatt kvalm nesten hele dagen. Men akupunktur har hjulpet litt på meg, og grønne epler! Med min første var jeg knapt kvalm, med nr 2 hadde jeg morgenkvalmen men det ga seg omtrent på første dagen i uke 12. Nå ser det ut til at det skal vare litt til ja. Mye hvile og ro er det beste synes jeg. Så fort jeg anstrenger meg bitte litt kommer kvalmen. Du kan prøve kiropraktor for nakken - det kan hjelpe på kvalmen fortalte en kiropraktor meg. Jeg har gått mye til kiropraktor for vond nakke - akkurat nå er jeg ganske bra.
Pitty Skrevet 21. januar 2009 Forfatter #12 Skrevet 21. januar 2009 Takk for mange svar dere. Jeg er ikke akkurat alene med dette problemet. Jeg håper bare jeg slipper å gå gjennom hele svangerskapet sånn som dette, og føler virkelig med dere som har gjort det kan ikke ha vært veldig gøy. Idag er jeg litt bedre kjennes det som, men det er nok litt tidlig å si ennå. Igår begynte jeg også bra men ble dårlig på ettermiddag/kveld og natten. Jeg vil bare tilbake på jobb og fungere normalt igjen, nå føler jeg meg som en outsider. Ja ja .....blir vel bra snart. Skal prøve grønne epler, ,samt kiropraktor for nakken! Takk dere )
justgood Skrevet 21. januar 2009 #13 Skrevet 21. januar 2009 prøv "sjøsyketabletter"... postfen heter de!
MammatilMarcusoglillespiren<3 Skrevet 21. januar 2009 #14 Skrevet 21. januar 2009 Hei. Skjønner hvordan du har det gitt...ikke helt godt d dærre.Det er ikke stort annet du kan gjøre enn å vente..d kan plutselig forsvinne...men hos de fleste som sliter tar det noe lengre tid...legen min fortalte meg at det er ekstremt mange som sliter helt til midten av svangerskapet (ca uke 20). Men hvis du kaster opp mye bør du kanskje spørre legen om noe kvalmedempende..det kan nemmelig stoppe kvalmen etter noen uker...jeg haddehypermesis helt til uke 17 og gikk 3 uker på phenergan og dajeg sluttet var kvalmen vekk. men uansett,kaster du opp trengerdu eloktrolytter,og mye av det,ellers setter du kroppen ut av balanse og kvalmen kan henge i mye lengre...drikk litersvis av blå farris...det var noe jeg fikk beskjed om på legevakta..dette hjalp,vite ivertfll blodprøvene. Ellers er det ikke noe du kan gjøre bortsett fra spise ofte og lite og sove mye..man blir mer kvalm av å sove for lite.
Staark Skrevet 21. januar 2009 #15 Skrevet 21. januar 2009 Jeg blir kvitt kvalmen raskest hvis jeg spyr,...Jeg trenger bare hoste, så kommer det. Slik starter jeg dagen. Passer på å ete noe med engang etterpå, slik maten holder seg der. Jeg unngår forresten alt syrlig (utenom cola faktisk) når jeg er kvalm, da det får meg til å spy.
Kazaya er fødeklar Skrevet 21. januar 2009 #16 Skrevet 21. januar 2009 En liten oppmuntring;) Det kan snu seg fort også. Jeg kastet opp og var konstant kvalm i uke 12. I uke 13 dabbet det av og jeg fikk bare kraftige kvalmebølger. Nå i uke 15 er jeg helt fin på dagen og kvalmebølgene blir lettere om kvelden. Det snudde fort!! Håper du (og andre som sliter) snart slipper kvalme og kan fullt nyte svangerskapet!
MammatilMarcusoglillespiren<3 Skrevet 21. januar 2009 #17 Skrevet 21. januar 2009 Jeg er forresten aromaterapeut,så du snakket om stivheter i nakke osv. Det er veldigv anskelig å diagnosere om dette er muskulært eller om det kanskje kommer av spenninger,psykisk osv. Dette kjenner du på selv.Ivertfall er det vanlig å slite litt med stivheter her og der under et svangerskap,men det kan godt komme av andre ting som feks spenninger fra hodet,da vil du oppleve hodepine og stiv nakke isåfall. det du kan gjøre er å kanskje oppsøke en proffesjonell massøse,som kan kna bittelitt på deg. Dette er ekstremt viktig at de er proffe,ettersom hard massasje og bruk av en god del eteriske aroma oljer (som vi aromaterapeuter ) bruker kan være risikable under svangerskapet og kan fremkalle både abort og fødsel. Men lett massasje md feks lavendel olje er helt ufarlig.
MammatilMarcusoglillespiren<3 Skrevet 21. januar 2009 #18 Skrevet 21. januar 2009 ...og hvis du har tenkt å prøve dette er det viktig at du sier ifra om at du er gravid,slik at massøsen holder sge unna nedre del av ryggen din...der skal man nemmelig ikke drive på så mye. Håper du kommer deg snart og blir i bedre form=)
Pitty Skrevet 23. januar 2009 Forfatter #19 Skrevet 23. januar 2009 Takk for svar JuniBebis! Skal ta tipset ditt å dra til massør, nakken er virkelig ille også følger hodepinen eller omvendt. De gangene jeg er kvalm og helt ute av meg, glemmer jeg bort denne smerten, fordi da tar det andre over, men så fort jeg er noe bedre er det nakke og hode som brilljerer! Har ikke spydd på 2 dager (idag er dag to selv om den ikke er over....) er bare kvalm innimellom, hvem vet, kanskje det er på vei over? Fikk også en kjempe trist nyhet ang jobb idag, jeg har vært ansatt via vikarbyrå og skulle få fast ansettelse etter en 6 månder prøvetid som skulle være over neste uke, plutselig vil ikke arbeidsdsgiver ha meg lenger. Han fikk vite jeg var gravid rett før jul. Jeg har blitt skrytt opp etter ørene pga jobben jeg har gjort hele veien, plutselig er unnskyldingen at jeg ikke har levert! Vikarbyråkontakten min synes dette var uproft og tror meg, min sjef har hele dette halve året hatt mulighet til å si ifra om mitt arbeid, alt vi har hørt har vært positivt aldri negativt. Så jeg er en av de som har mistet jobben pga jeg plutselig er gravid. Trodde ikke slikt skjedde i 2009, men der tok jeg jammen feil. Sorry er deppet idag og sint!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå