Gå til innhold

Erfaringer svangerskapsdiabetes?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har vært på glukosebelastning, hadde 6.2 i fastende blodsukker og 10.9 etter to timer. Fastlegen synes dette var greit, men at jeg skulle kutte ut å drikke sukkerbrus. Jeg har hyperemesis og har brukt brus til å få opp blodsukkeret mitt fodri det er så vanskelig å spise. Jordmor har henvist meg til svangerskapsdiabetes poliklinikken på sykehuset og jeg har time i morgen. Jeg har saumfart nettet og lest om svangerskapsdiabets og er selvfølgelig vettaskremt. Gruer meg veldig til i morgen.. Har noen noen erfaringer om svangerskapsdiabetes? Jeg er bare så redd for at dette skal være farlig for babyen! Takker for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei du,

jeg har hatt sv.diabetes i mine to forrige svangerskap pluss at jeg nå har det for tredje gang... jeg har også hyperemesis for tredje gang og har alle gangene spist akkurat det som jeg har lyst på siden det er vanskelig å få noe ned. på de dagene jeg har vært i bedre form forsøker jeg å være flinkere til å kutte ut sukker.

jeg fikk et blodsukkerapparat på ullevål første gangen, og måler før og etter måltider. hvis det har vært høyt har jeg prøvd å gå meg en tur for å få ned tallet, men det har også blitt noen innleggelser på sykehuset. men jeg har unngått å begynne på medisiner - og så det vet det så reagerer kroppen på diabetesprodukter som om det var sukker, så det er ikke noe vits å hive i seg det...

det viktigste er at begge barna mine ble født friske og velskapte, og diabetesen har forsvunnet som dugg for solen så fort barna er født :-)

ikke bekymre deg, men den fantastiske svangerskapsomsorgen som vi får i dag, så vil både du og barnet ditt klare dere helt fint!!

Skrevet

Åh, tusen takk for trøstende ord! Jeg blir litt småskrullete av alt jeg har lest.. Blir spennende å se hva de sier på sykehuset i morgen. Har ikke hatt glukose i urinen heller, så det er vel et godt tegn! Fulgte de opp barna dine ekstra på barsel? Ha en fin kveld!

Skrevet

førstemann sa de ville bli stor og dorsk pga diabetesen,men hun var en vakker og velskapt pike - litt liten på 2,6 kg, men i super form. andremann var 3,8 kg og som storesøster var hun helt perfekt :-)

begge gangene var jeg på ullevål tre måneder etter fødselen for å teste meg, og alt var tilbake til det normale -

så vi har det alle tre helt fint, og lever et godt liv uten diabetes.

du skal se at både du og knøttet kommer til å få det helt fint - er det førstemann?

Skrevet

Det er nummer to, har en gutt fra før som er 4 år, han var 4400g da han var født..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...