Gå til innhold

Hvordan få mini til å svelge tranen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det min som ikke har skjønt det... eller har fler samme problem?

Gir tran på skje. Hun gaper og smiler - og synes nok tran er helt ok. Ikke namnam som melk såklart, noen grimaser kommer, men ingen store protester altså;) Saken er at hun fatter ikke at hun må svelge... så hun ligger og gurgler tran leeeenge før det glir ned. Må jo gi i flere etapper også, hvis ikke renner alt ut... så tar jo evigheter hver kveld å få i henne tranen...

Noen tips? Trodde de hadde svelgerefleks jeg, men nei... ikke min hvertfall!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg begynte med at når småen fikk pupp, så laga eg av og til smattelydar til han (noke han syntest var kjempe moro). Når han får tran så smiler eg og tøysar med han, og lagar desse smattelydane. Då svelger han (som regel) fint ned. Så vil tru det har med at han forbinde smattelydane med mat. Muleg det fungerar der og, uansett skal du no ha lykke til:)

Skrevet

mye lettere med d-vit dr. 5 dr hver dag og det er så lite at det ikke er noe å spytte ut, funker kjempefint her i gården ihvertfall. det er et fullverdig alternativ til tran.

Skrevet

Jeg gir tran til min sønn i smokken som hører til tytteflaska. da kjenner han ikke smaken, og får det i seg uten at det kommer ut igjen :P

Skrevet

Har du prøvd å gi tranen med engangssprøyte? Fås på apoteket.

Jeg startet med å gi fra engangssprøyte men byttet etter hvert til teskje når det gikk greit. Min har alltid likt tran da, men de er jo så forskjellige disse små.

Skrevet

Vi hadde samme problemet her i huset da vi begynte med tran. Hun gapte velvillig og fikk tranen i munnen, men så bare lå hun der med tranen i munnen til den begynte å sive ut igjen gjennom munnvikene. Jeg fikk et tips om å blåse henne forsiktig på kinnet etter at hun hadde fått tranen, fordi det utløser svelgerefleksen hos de små. Hos oss fungeret det kjempebra, men i begynnelsen måtte vi vi gi tranen i flere omganger, jeg ga tranen og far sto klar og blåste henne forsiktig i ansiktet. Lykke til!

Skrevet

Jeg gir velsa tran i ml-sprøye. lurer den inn i munnen hennes samttidig meg flaska, og gir litt og litt. Virker som om hun ikke merker det engang

Skrevet

Har prøvd med sprøyte, men synes det ble så mye styr... Er jo ikke det at hun ikke liker det, men at hun ikke svelger;)

Får prøve å blåse på kinnet:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...