våre2gull Skrevet 19. januar 2009 #1 Skrevet 19. januar 2009 1 fullgått måned: 4 uker + 3 dager 2 fullgåtte måneder: 8 uker + 6 dager 3 fullgåtte måneder: 13 uker + 2 dager 4 fullgåtte måneder: 17 uker + 5 dager 5 fullgåtte måneder: 22 uker + 2 dager 6 fullgåtte måneder: 26 uker + 5 dager 7 fullgåtte måneder: 31 uker + 2 dager 8 fullgåtte måneder: 35 uker + 5 dager 9 fullgåtte måneder: 40 uker Dette er oversikten som står på inforinnlegget som ligger her på BIM. Nå eg jeg 23 uker på onsdag, hva skal jeg da si når folk spør meg om hvor langt jeg er på vei? Er jeg 5 mnd på vei i 2, uker til, eller er jeg inni min 6 mnd? Hehe, går litt i ball dette systemet synes jeg:)
Yarn Skrevet 19. januar 2009 #2 Skrevet 19. januar 2009 Når du har 23 fullgåtte uker vil det si at du er i din 6.måned. Du har altså fullført 5 mnd og har begynt på din 6.måned. Jeg hadde vel sagt at jeg var 5 måneder på vei:) Eller "godt over halvveis". Du er i din 6.måned helt tild du har fullført 26 uker og 2 dager:) .. så spørs det vel omd ette ble mer oppklarende da:)
ojoj, NÅ er det liv i leiren!! Skrevet 19. januar 2009 #3 Skrevet 19. januar 2009 Jeg hadde sagt at jeg var ca 5 1/2 mnd på vei:) Nå er jeg 21+ uker på vei, og i-min- 22 uke. Jeg sier at jeg er 4-5 mnd på vei. Mere nøyaktig får jeg det ikke til. Eller, i de andre svangerskapene bablet jeg om hvor mange uker jeg var på vei, men den vanlige mann i gaten bare rynket på nesa og skjønte ikke bæret (ikke bare menn da, kvinner også!) så hvor mange uker på vei osv forbeholder jeg helsepersonell, og ellers de venniner og bekjendte som selv har vert gravide (og da i de senere årene, gamle damer(mamma sin generasjon osv) skjønner jo heller ikke bæret ang uker osv) Men med disse også forteller jeg bare ukene om de spesifik spør om det faktisk. Er så lei av rynkete neser:) Så, denne gangen har jeg bare fortalt hvor mange mnd jeg er på vei. Og det varierer jo også i forhold til hvilken regne måte man bruker. Går jeg etter datoen, så blir det jo også litt annerledes. Jeg har termin 1 juni, og har liksom skrevet ned på kalenderen første i hver mnd hvor mange mnd på vei jeg er, men det stemmer ikke heeelt om man regner i uker og etter den regnemetoden du har skrevet opp her. Så litt slingringsmonn uansett metode, så blir alltid til at jeg sier ca først.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå