Gå til innhold

Long time, no see...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo gamle kjente og nye brukere av modensiden:) Og et riktig godt nytt år ønskes dere alle!

Jeg tenkte jeg ville skrive noen ord og oppdatere dere om livet i phantomhulen. Her går det stort sett i full fart hele dagen, og store deler av natten med.Storfamilien på 8 har ingen vansker med å fylle dagene, hverken med aktiviteter, plikter og forefallent gjøremål:)

Tvillingene har rukket å bli 6 mnd. og de vokser og trives. Det er ganske morsomt å se hvor forskjellige to babyer kan være, både i sinn og skinn. Og jeg slutter aldri å forundres over at fremmede påstår at de nesten ikke kan se forskjell på guttene...

Måka, 2år,begynte i barnehagen i høst, og stortrive. Damene som jobber der er fantastiske og oppriktig opptatt av hvert enkelt barn. Måka er en ordentlig sosial og blid gutt, og han lar ikke sjansen gå fra seg om han ser snittet til å øse sin sjarme over mennesker han møter.

Junior, 5år, har også fine dager i barnehagen nå. Han har lett for å få seg venner og inviteres jevnlig hjem til forskjellige unger i barnehagen for lek og kos. Det har ingenting å si for ham om det er jenter eller gutter...bare de er morsomme å leke med. Og han lever sterkt etter prinsippet om at det han ikke har prøvd eller gjort før, må forsøkes når sjansen byr seg. Dette var grunnlaget for elimisjonsmetoden han brukte da to bursdagsinvitasjoner kom til samme dag. "Mamma, jeg vil til M. For jeg har vært hos T tusen ganger før, men aldri vært hjemme hos M... Og det er jo morsomt å se alle lekene hans, og rommet hans, og storebroren hans...." *ler*

Det siste nå er at Junior er betatt. Han er betatt i en av vikarene i barnehagen. Riktignok kjenner han henne fra før, men han har ikke følt det slik som nå tidligere...

"Mamma...jeg er så glad i K. Og hver gang jeg ser henne, og hun ser meg...Da blir jeg helt svimmel!" Mammaen prøvde å motivere ham til å fortelle K hva han følte, men da svarte han bare "Nei, mamma, jeg kan ikke fortelle det, for da ler hun bare av meg. Og det er jo nok at jeg blir svimmel....!"

Ellers så har jo snøen kommet for fullt her på Østlandet. Dette gir meg en barnslig yrhet i sjelen. Og dette er nok også preget av at ungene blir ekstra glade og ivrige etter å komme seg ut i den hvite verden utenfor døren:)

Håper at dere alle har det godt i livene deres. At de av dere som blir servert livets utfordringer har krefter til å stå dem gjennom, og at hverdagene blir lysere i takt med at det blir lysere ute:)

Varme tanker og en haug klemmer til de som måtte trenge dem fra

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenk på det du, et lyst levende phantom her blant oss. Det hadde jeg gitt opp tanken på at skulle skje og da er det ekstra fint å se din hverdagsrapport :-D

Her er også hverdagene travle, barna stort sett blide og mamma har til og med kommet seg på Elixia to ganger på litt over en uke. Vi snakkes, fine deg. Jeg håper du har tid til å ta vare på deg selv midt iblant hele gjengen din. Klemmer tilbake

Skrevet

så godt å høre (lese!) fra deg!

håber du finner anledning å komme med små drypp fremover med mer god lesning - for det er virkelig deilig å se hvor bra dere alle sammen har det!

:-)

stor klem!

Skrevet

Denne siden har jeg ikke vært inne på før, men ser at her går det jo an å bli motivert og i godt humør av å lese:-) Jeg har ikke så lett for å være super-takknemmelig i hverdagen, enda jeg har ingen verdens grunn til ikke å være det. - Med tre friske, fine barn og en mann som stort sett verdsetter både kone og barn til fulle. Likevel sniker mørke tanker seg innover og forsurer meg.

Dette skal det bli en slutt på.

Så takk for motivasjonen, phantomet! Det var kjempehyggelig å lese innlegget ditt og akkurat det lyspunktet jeg trengte i dag.

Skrevet

hei phantis! Så koselig å se deg her!!!! Det var lenge siden! "Kom bare ut og leeeeeeeeeeeeeeeeeeek kom bare ut og leeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeek, la oss være sammen og vise at vi kan, kom bare uuuuut og leeeeeeeeeeeeeeek!"

Skrevet

Hei phantomet,

Så koselig å lese om hvordan det går med dere, hele gjengen. Tenk at tvillingene har blitt 6 måneder allerede! Synes ikke det var lenge siden du skrev om livet som gravid :-)

Håper å se mer til deg her inne.

Skrevet

...og jeg var så heldig at jeg tilfeldigvis traff på denne nydelige gjengen!

Fine gutter alle sammen og de to minste iført nydelige grønne strikkedrakter, laget og forært av Maud :o)

Kos deg masse med gjengen din, phantomet!

Skrevet

Kjekt å høre fra deg! Kom snart igjen da :-))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...