Gå til innhold

Kan premature rier stoppe opp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis de kan det, kan de starte opp igjen også da?

Eller kan man være så heldig at det ikke skjer igjen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, de kan stoppe opp. Er det foer uke 34 faar man gjerne medisiner, etter det bare beskjed om aa ta det med ro. Jeg fikk rier i uke 34 (eller muligens regelmessige kynnere ...). Det ga seg etter at jeg tok det helt piano en ukes tid (ble sykemeldt).

Skrevet

De kan stoppes på sykehuset, de kan starte opp igjen, man kan være så heldig at det ikke skjer.

Kommer jo ann på hva som er grunnen til at riene startet.

Ei bortig gataher hadde premature rier, det er et eller annet med livmorhalsen hennes, som gjør at den tåler ikke trykket fra babyen og fostervannet som gjør at dersom hun beveger formye på seg, så starter fødselen. Så for at ikke rirene skal starte igjen, må hun ligge resten av svangerskapet, får bare stå opp for å gå på do og får å hente mat fra kjøleskapet. Samboern må lageferdig maten hennes så den ligger å venter på henne.

Skrevet

Burde man kontakte føden hvis man tror man har hatt rier, men så har de stoppet opp av seg selv etter noen timer. Eller kan man bare ta det med ro og så eventuelt kontakte de hvis det skulle skje igjen?

(uke 24)

Skrevet

Jeg ville tatt en tlf for å høre om du bør komme på noen ekstra undersøkelse f.eks.

Skrevet

Du bør ta deg en tur til føden for en undersøkelse. Der kan de se om fødselen har startet ved å ta ultralyd og undersøke livmorhalsen. Hvis fødselen så smått har startet er det mye lettere for dem å hjelpe deg nå enn om du venter og fødselen får komme lenger.

Kanskje du trenger ro, hvile, sykemelding og ekstra oppfølging (om livmorhalsen er forkortet)?

Lykke til

Skrevet

Ja de kan stoppe opp. Men hvis du opplever det nå bør du dra inn til sykehuset, der kan du få riehemmende drypp og lungmodningssprøyte til babyen.

Opplevde dette nå i siste svagnerskap. Første gangen fikk jeg lunemodningssprøyterog riehemmende drypp. Etter det gjør de ikke noe for å stoppe det. Var inn og ut av sykehuset mange ganger i løpet av den måneden det gikk fra dette skjedde til jenta kom. Hadde sikkert 6-7 turer med rier om ikke fler, men de stoppet opp av seg selv hver gang.

Så ja uansett om de stopper eller blir stoppet, så kan det begynne på igjen

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...