☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 19. januar 2009 #1 Skrevet 19. januar 2009 Hvordan gikk det å ringe legen i dag? Har du vært der alt? Hvordan gikk det?? For å svare på den andre tråden, så koselig å ha termin samtidig - jeg tror også jeg får keisersnitt denne gangen fordi jeg hadde en svært komplisert fødsel forrige gang hvorpå jeg endte opp med å operere ut morkaken, + 1 operasjon i livmoren i etterkant, samt at jeg lå på Intensiven bevisstløs med massiv blodtap og blodoverføring. Mistet over 2500 ml blod jeg - det var fare for sjokk og jeg fikk livstruende behandling. Jeg fikk beskjed forrige gang at dersom jeg skulle bli gravid på nytt skulle jeg følges ekstra nøye opp, jeg tror også at jeg ikke får føde naturlig, men at de foreslår keisersnitt. Fastlegen min har henvist meg til sykehuset så jeg får innkalling til første legetime der - venter bare på å få innkalling snart... Blir spennende, kan hende det blir tatt opp allerede da med evt keisersnitt - jeg vet ikke - men jeg er forberedt på det og vil vel også foreslå det selv hvis det ikke blir tatt opp. Fødte jo naturlig forrige gang og alt gikk bra med jentungen, bortsett fra at jeg var utslitt med 7 timer aktiv fase og 1 time og 20 min utdrivningsfase - når jentungen så kom ut, det var da mine problemer begynte... så jeg håper jeg får keisersnitt - uansett keisersnitt eller ikke, denne fødselsopplevelsen tror jeg vil være myyyye bedre enn forrige gang - så håper jo på keisersnitt for da blir det liksom mer kontrollert enn sist gang. Gikk det bra når du fikk tatt keisersnitt da? Var det vondt? Hadde du mye vondt etterpå eller gikk det seg til? Ellers når det gjelder symptomer på graviditet denne gang - så synes jeg det er litt tøffere enn forrige gang - symptomene har jo kommet altfor tidlig, hehe =) Er så svimmel og kvalm, mistet matlysten og innimellom fryser jeg noe innmari og brystene mine er jo såååå vonde - har vokst en størrelse på bare en uke!!! Herregud... ellers måtte jeg la bilen stå hjemme i dag, turte ikke kjøre når jeg er så svimmel som jeg er, så ringte legen for å få forlenget sykmelding - jeg var sykmeldt hele forrige uke, så jeg fikk time i morgen kl ti på ti. Så i dag skal jeg bare slappe av hjemme - fikk levert datteren min i barnehagen til fots i stad - var godt med frisk luft, men noe dritt å dra vogna etter seg som en plog når det har kommet 30 cm snø i løpet av dagen i går og natta. Fikk litt utløp for hormonene mine, hehe =) Nå koser jeg meg på sofaen med pc`n og BIM. Gleder meg til å høre hvordan det gikk hos legen med deg... Klems
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 19. januar 2009 Forfatter #2 Skrevet 19. januar 2009 Dytter litt jeg =)
Veslemus Skrevet 19. januar 2009 #3 Skrevet 19. januar 2009 Hei, jeg har ikke lagt merke til denne før nå, jeg. Vært innom og kikka tidligere i dag, men så ikke noe da. Det gikk fint hos legen, jeg var jo helt hvit i fjeset av kvalme, så han skjønte jeg trengte lenger sykemelding. er rett og slett utslitt på dagtid, fungerer best etter fire og til jeg skal sove. fikk termin 30. september av legen, sjekka på nytt her inne, da fikk jeg 30. her og, men på babyverden får jeg 29. september. Så lar 29. stå inntil videre. Ellers skal jeg til legen igjen på tirsdag. Spennende dette, men slitsomt med denne kvalmen. Puppene her har og vokst. Skrekk og gru, har store nok fra før.. Jeg kjenner masse romstering nederst i magen, spesielt morgen og kveld. Magen har hovnet litt opp nederst også. Veldig tidlig symptomer her altså. Kom meg ut med bilen tross en halv meter med snø på taket. Tung våt snø, så var et slit å få det bort, men det var brøyta inn her så resten gikk fint. Ang keisersnittet mitt så gikk det fint. Det ble stygt utført, da det var hast, han satt fast. Så ut som en fiskekrok med skjev strek opp mot navelen. Hadde ikke noe problemer med det annet enn at magen var grusomt stygg. (Det ble rettet opp). Det verste jeg kan huske fra keisersnittet var å skulle på do tiden etter. Det var grusomt vondt. Trodde jeg skulle krepere Men overlevde det og. Ha en god natt, jeg håper du slipper å våkne med kvalme som jeg har gjort de siste nettene.. Vi snakkes Klem
Veslemus Skrevet 19. januar 2009 #4 Skrevet 19. januar 2009 Fy for en opplevelse du hadde sist svangerskap, forresten. Du må jo ha fått total angst for å føde.. Skjønner du ønsker keisersnitt. Legen min nevnte det allerede i dag. Skal notere det ned når jeg skal til ultralyd sa han. Sånn at de får satt en dato. Masse lykke til denne gang, fra meg
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 21. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 21. januar 2009 Det rare er at jeg har ikke angst for å føde skjønner du - men hvis jeg kunne få lov til å velge så ville jeg ha valgt planlagt keisersnitt, det foregår jo i rolige og kontrollerte omgivelser, hehe =) Men, går det ikke, så ser jeg ikke noe problem med å føde naturlig, denne gangen skal de være forberedt hvis jeg mister mer blod enn normalt, 2,5 liter er ekstremt mye - det er halvparten av alt blodet i kroppen... Det kommer nok til å gå fint =) Lykke til du også =)
Veslemus Skrevet 21. januar 2009 #6 Skrevet 21. januar 2009 Det var godt å høre, men skjønner ønsket ditt om keisersnitt. leste inlegenne dine om legen og gråt og at du fortalte til mammaen din i går. Høres slitsomt ut med gråten, der er heldigvis ikke jeg.. Min mamma fikk også vite det i går Samboeren min fortalte det rett videre til sin bror som fortalte det til deres mamma, så sånn fikk ho vite det, hehe. Snakk om å glede seg Ha en strålende dag
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 21. januar 2009 Forfatter #7 Skrevet 21. januar 2009 Så hyggelig at din familie også vet det... =) Dette med gråten er heldigvis over i dag - i dag er jeg "bare" kvalm, svimmel og kjempetrøtt! Har nettopp sovet en halvtime på sofaen... føler meg litt bedre nå =) Tenker jeg henter datteren min snart og får henne hjem - litt koselig med selskap når man går hjemme sånn og er sykmeldt =) Ha en strålende fin dag i dag du også, vi snakkes =) Klems
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå