3b@rnsmor-30* Skrevet 19. januar 2009 #1 Skrevet 19. januar 2009 vi skal kjøpe babybilstol for første gang til nurket som kommer til sommeren... det må stå i midten og der er det to-punktsele.. og vi har ikke iso-fix.. (de to større ungene sitter i sånn 1-2-3 sete med bilens tre-punktsele. og en voksen får ikke plass i midten i bilen så babyn kan ikke sitte forran heller..) Hva skal dere ha? Noen som har tips og kan hjelpe meg?
Bella Swan Skrevet 19. januar 2009 #2 Skrevet 19. januar 2009 Vi må også ha babyen i midten, vi har 3 punktsele da, men det har vell ingenting å bety når de sitter i babybilstole. Vi har kjøpt Acta Graco logistic (tror jeg det heter) m/base. Har jo ikke fått prøvd det ennå, men det virker som et veldig kjekt sete.
3b@rnsmor-30* Skrevet 19. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 19. januar 2009 tror de setene jeg har sett i funksjon har hatt 3 punktselen festet rundt setet på noe vis nemlig.....
3b@rnsmor-30* Skrevet 19. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 19. januar 2009 men ser ut på bildene som at det setet du har kan festes med 2 punktsele.. på bildene i hvertfall..
Bella Swan Skrevet 19. januar 2009 #5 Skrevet 19. januar 2009 Du trenger ikke 3-punktsele når sete har base. Ikke på det jeg har vertfall.
lamor Skrevet 19. januar 2009 #6 Skrevet 19. januar 2009 acta graco med base hadde vi til forge barn og skal bruke det til denne også. Kjempe fornøyd med det og festes godt med to pkt sele=)=)
lego Skrevet 19. januar 2009 #7 Skrevet 19. januar 2009 Henger meg på de andre og sier Akta Graco Logic S (eller noe sant) Den er med base og kan da festes med to-punktsele. Sjekk www.akta.se Der finner du full bruksanvisning og oversikt over hvilke biler den kan stå i midten i osv. Vi hadde en eldre versjon av dette sete til førstemann og var kjempefornøyd med det, så det blir det sete denne gangen og. Vet ikke hvordan det er med Maxi Cosi med base, om den kan festes med topunktssele... Men det går jo an å finne ut. Maxi Cosi er jo også kjent som ett bra sete. Mener de har to forskjellige baser, en til iso-fix og en uten...
3b@rnsmor-30* Skrevet 19. januar 2009 Forfatter #8 Skrevet 19. januar 2009 ok. takk for flere svar her! skal sjekke ut litt mer.. det morsomme blir jo å finne et som vi får plass til mellom de to andre.. men tenker meg at vi må putte inn det i midten (gjerne da basen) og så trykke det andre å utsiden etterpå... hehe.. er ikke såååå stor plass i baksetet på en passat.. men det går forhåpentligvis.
lego Skrevet 19. januar 2009 #9 Skrevet 19. januar 2009 passat er vel en av de bilene som er kjent for å være store i baksetet.... Men med tanke på at dere skal ha minste i midten så tror jeg det blir lettere med en base, for da slipper dere å fikle med bilbelte til den i midten hver gang. Bare klikke stolen på plass i basen, kjempe-enkelt.
3b@rnsmor-30* Skrevet 19. januar 2009 Forfatter #10 Skrevet 19. januar 2009 ja det er dit jeg har kommet i tanken også! :-) så vi får bare ut og prøve hva vi får plass til. har tenkt å kjøpe setet i sverige, for vi har spart mange hundrelapper på setene til de to andre der...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå