Gå til innhold

Når legger dere babyen inn på eget rom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå sover ho lengre og lengre mellom måltider..

Inatt spiste ho ingenting:)

Ho er 5mnd. For noen dager siden flyttet jeg sengen hennes litt unna min, og satt sprinkelveggen helt opp igjen.

(den har stått inntil senga vår siden fødsel)

Rommet hennes er tvers over gangen, men er liksom litt usikker... Vil liksom ikke "slippe" ho ut enda:)

Vil høre når dere evnt gjorde det, og erfaringer...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde snuppa på eget rom fra ho var 5 uker faktisk. Dette fordi hun laget så mye lyder i søvne, og jeg fikk rett og slett ikke sove. Rommet hennes var tvers over gangen, så jeg hadde dørene åpne om natta slik at jeg hørte alt som foregikk der inne og hadde i tillegg babycall :-)

Det har gått utrolig bra siden dag 1 faktisk. Hun har en fin seng med myk og god sengekant rundt, uro over senga og en bamse + koseteppe.

Har prøvd noen ganger å la henne sove med meg på morgenkvisten, men både jeg og henne fortrekker nok våre egne senger best ;-)

Hva er du usikker på? :-) Tror nok det er helt ok å legge henne på eget rom nå, blir kanskje vanskeligere når hun begynner å skjønne mer og kanskje føler seg ensom eller forlatt. Jenta mi kan ligge lenge om morgenen og bare bable i senga si, hun koser seg veldig der! :-)

Skrevet

Min jente på nå 4 år, sluttet å spise på natten når hun var 2 mnd, så hun fikk eget rom når hun var 4 mnd. Lillegutt er 11 uker og har sovet natten gjennom i noen dager nå, men han får bli på rommet vårt en stund til pga jenten vår som har rommet ved siden av vårt. Hun skal egentlig få rom etterhvert oppe i andre etasjen, men er litt redd for å sove oppe alene. Men jeg synes det er deilig å ha han på rommet vårt nå som han enda er så liten.

Skrevet

Vi la lillegutt på eget rom når han var 4,5 mnd. Fungerer veldig fint. Bor vegg i vegg, har babycall, og han får pupp en gang om natta. Syns det er deilig å legge seg å lese litt på sengen og prate litt med sambo før vi legger oss for å sove... Vi har forresten ei gjesteseng inne på barnerommet, som jeg sitter å ammer i, og evt. sover i hvis lillegutt er urolig og mister smokk mye o.l.

Skrevet

Takk for svar!

Nei vet ikke hvorfor jeg er usikker... På om det går bra, eller om jeg vil selv liksom :)

Men er nok greit som du sier å ta det før hun blir for stor og ja...

Blir vel ensomt på rommet,(på en måte) men hender vi også ligger å prater litt og det forstyrrer jo henne og... pluss bikkja som absolutt skal kravle seg innunder senga:)

Men kanskje jeg skal prøve allerede i natt? Trenger ikke tilvenne henne noe?

Skrevet

Jeg var så usikker jeg også når eldste jenta vår (7år) var baby, hun hadde jeg inne på rommet vårt til hun var ca 1 år, men hverken hun eller vi hadde noen god søvn da!! vi styra lenge med henne til å sovne av seg selv etter at hun fikk eget rom og vi var veldig uerfarene og usikkre, var livredd for krybbedød. Hun sov ikke hele natta før hun var rundt 3, ikke det at jeg tror dette var fordi hun sov hos oss så lenge, jeg vet ikke!!?? men når jeg fikk nr 2 så var vi helt enige i at dette orket vi ikke en gang til, vi hadde han på rommet vårt til han var 5 mnd, men da orket vi ikke lengre, han var urolig på natta og våknet av den minste lyd, han sov hele natta fra 1 dag han fikk eget rom (rom tvers over gangen). dette gjenomførte jeg nå også med minste jenta(7mnd), hun har sovet hele natta en mnd tid og hun har eget rom!! dette er min erfaring!

Men er du usikker så må du bare prøve deg fram og se hva som passer best for dere, dere har ikke noe igjen av å være mye våkne og urolige for barnet som sover i et annet rom!!

Lykketil uansett;)

Skrevet

Det er bare å hoppe i det, og som veldig mange andre vil du fort finne ut om dette er en løsning for dere. Her har vesla - nå 3 mnd sovet på eget rom fra hun var 4 uker og som mange andre har vi alle fått en mye bedre søvn. Prøv og finner du ikke roen så ta henne inn til dere igjen. Kanskje blir dere overasket?

Lykke til!

Skrevet

Eksperter på krybbedød anbefaler jo at barnet sover på samme rom som foreldrene det første leveåret. Min gutt er 7 mnd og jeg har ham fortsatt her. Syns det er trygt å godt å ha ham der, sjekke at han ikke har sparket av seg dyna, at han puster etc. Men lurer iblant på om vi vekker hverandre litt. Jeg sover uansett med ørepropper slik at jeg sover forbi smålydene hans og våkner av "de store.."

Skrevet

Jenta her sov på eget rom fra første natt vi kom hjem fra sykehuset hun!:) Men rommet hennes er vegg-i-vegg med vårt, og så er det skyvedør mellom, så det er liksom ikke så skummelt...:) Hun ligger i baggen på rommet vårt enkelte netter hvis hun ikke sovner med en gang og er urolig..:)

Går veldig greit å ha henne på eget rom!:)

Skrevet

Jenta vår er 8mnd å vi har akkurat flyttet henne inn på eget rom..

Funker bra det..

Skrevet

Jeg har hatt jenta vår på eget rom siden uke 3...Hun lager så sykt med lyder iløpet av natten at jeg holdt på å bli gal! Fikk aldri sove mer enn 10 min i strekk før jeg bråvåknet av at hun snudde seg.

Rommet vårt er vegg i vegg å dørene våre står helt åpne så jeg hører godt at hun puster eller om hun sutter på tommelen sin eller er våken..

Første natta på eget rom var skummelt men herlighet så deilig det var 2 natta..fikk sove 7 timer i strekk uten å reagere på lydene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...