Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg vært hos legen og fått "klarsignal" til å begynne på dette. (snakket med han pga stoffskifteproblemet)

Jeg har eksamen snart, og vet ikke om det er så lurt å begynne nå? Har ikke tid til å lage mat, og hvis jeg i tillegg må tenke over hva jeg laer så kan det bli litt mye:P

Kan man ta en rolig start ? Og hvordan begynner man evt da?

Jeg er alt for stressa til å kunne fokusere på mat og sånn :/

Et lite sukk fra meg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De første ukene kan du bli i litt dårlig form, så hvis du skal ha eksamen snart er det nok best å vente til du er ferdig med den.

Jeg har gått på ketolyse to ganger (sprekker etter en uke eller to, altfor travel hverdag til å kunne planlegge noe måltider) men kjenner en del til konseptet.

Men et kjempetips er å erstatte brødskivene (som jeg savnet masse) med lavkarbo-polarbrød. De var gode, og funket veldig bra med pålegg på! Finner oppskriften på slankedebatten eller lavkarbo.no

Ellers ser jeg at en stekt kyllingfilet ofte kan være et substitutt for pasta :-)

Skrevet

Hei. Jeg har gått ned 17 kg tilsammen. Gikk ned12 kg fra 17 mai til 7 juli deretter begynnte jeg og trene 1-2 ganger i uken og spise mindre enn jeg gjorde før så når jeg gikk på vekta i dag viste den 55 kg! Jeg spiser ris,poteter og brød i dag men tar 1 skive istedenfor 2-3 som var standarden før. Når du starter er det viktig å komme i ketose , 15 karbo om dagen er best og mye fett er viktig, ikke gå sulten! Jeg startet gjerne med eggerøre av 3 egg og 5-6 skiver bacon spiste en kyllingsalat til lunsj fisk, grønnsaker (broccoli, gulerøtter) og smeltet smør til middag og en skive soyaprotein brød til kvelds eller ostefat. Jeg ville ventet til etter eksamen til å gå inn i ketose ( da forbrenner du fett døgnet rundt ) men allerede nå kuttet ut ris,potet og gått over til fullkornsbød og begynt . Ble litt rotete skrevet, bare spørr om du lurer på noe..

Skrevet

takk for svar.

venter nok til etter eksamen, men har begynt så vidt, med krom og litt sunnere kosthold;)

Kan prøve å kutte ut ris og potet også, så er jeg på vei :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...