flaffas Skrevet 19. januar 2009 #1 Skrevet 19. januar 2009 Er 20 uker på vei og har vært hos fysioterapaut. Der fant de en bekkenlås Hun ønsket å sykemelde meg 50%... Men jeg nekta... Ønsker å se om det hjelper med fysio timer først. Hun vil også ha meg i basseng 1 gang i uka,men timene er fra 12.30-13.30. Har ikke bil, så blir da borte fra jobb 2 hele timer der+fysiotimen hver uke. Noe jeg syns er mye og pinlig å spørre arbeidsgiver om. Spørsmåøet mitt er: hvis jeg blir sykemeldt si 20%, kan jeg da selv bestemme når jeg skal være vekk fra jobben,(og bruke sykemld på fysio) eller er det arbeidsgiver som bestemmer om det er siste timen av arbeids dagen eller 1 dag pr uke jeg kan ta??
scoobydo Skrevet 19. januar 2009 #2 Skrevet 19. januar 2009 Du kan be om å få sykmeldingsdagen den dagen du er hos fysio. jeg er 50 % sm på grunn av bekkenlåsning, og går til bassengtrening på fredager... og jobber derfor aldri fredag.
*Emilie* Skrevet 19. januar 2009 #3 Skrevet 19. januar 2009 Jeg vet ikke hvorvidt arbeidsgiver kan bestemme når på dagen/uken du må bruke sykemeldingen din, men jeg gjetter at dette er opp til deg. Når det gjelder bekkenlåsning, så vil jeg anbefale deg å gå til kiropraktor. Jeg har selv låsning i bekkenbenet og jeg skal til kiropraktor i dag for å åpne låsningen. For noen år tilbake hadde jeg bekkenlåsning og da trengte jeg kun en time hos kiropraktor, så var jeg helt fin igjen. Jeg innbiller meg at fysioterapauten kun kan lindre smertene ved å myke opp området rundt låsningen, men ikke faktisk løse problemet. Lykke til!
flaffas Skrevet 20. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 20. januar 2009 Takk for råd og vink:) skal snakke litt med sjefa i dag jeg!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå