Gå til innhold

I dag liker jeg ikke snø..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Våknet etter en urolig natt, småkvalm og svimmel med nok en halvmeter snø overalt. sukk.

Kledde på to unger, smurte mat til 4 og ut og måke snø. Mannen har firhjulstrekk, så han bare kjører sin vei 5 om morgenen..

Hjalp ikke å måke den dumme innkjørselen for nå står bilen på tvers, jeg har gitt opp og blir hjemme med de to minste.

Har kjeftet på mannen og klaget til sjefen og føler meg rett og slett i dårlig form, pussig. Har for første gang antydning til bekkensmerter..

Så utrolig lei av at jeg alltid leverer barn, smøre mat og styrer. Síden han begynner utrolig tidlig, kan vi aldri dele på det.

Nå har jeg klaget til dere også og føler meg ikke noe bedre.. huff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner godt at du er frustrert.

Vi har to barn hjemme, og venter nr. 3. Hadde jeg måttet gjøre alt om morgene hver dag hadde det klikket for meg.

Mannen min starter ofte på jobb klokken 07.00. Så han står da opp klokken seks og smører nister og frokost til ungene. Når jeg står opp er det jeg som skifter bleie, kler på unger, finner frem sekker og ting og tang... ordner ytterklær, får største ungen til skolen og kjører minsten i barnehagen før jeg selv drar på jobb.

Synes mannen din burde bidra med noe han også, selv om han starter kl 05.00 om morgenen. Da kan han kanskje ha ansvar for å smøre klart alle nistene og frokosten til ungene på kvelden, og legge det klart i bokser så du bare kan ta det ut av kjøleskapet om morgenen?

Eller han kan ha ansvar for å legge frem klær og pakke sekker osv til nste dag.. (selv tar jeg megav dette da jeg føler ungene får med seg litt mer av det de trenger når jeg pakker :) ).

Unger krever tid.. og særlig med så mange unger.. så MÅ man hjelpe hverandre. Han får heller legge seg veldig tidlig tenker jeg . Når er han hjemme etter jobb da? Siden han starter så tidlig? Hvem henter ungene og lager middag?

Håper dagen blir bedre etter hvert :)

stor klem fra en sykemeldt og kvalm frøken som også har måket snø i dag... Nå er det på tide å legge seg , slik at jeg kan klare å ta meg av ungene etter skole og barnehage. Mannen er borte med jobben..

Skrevet

Takk for koselig svar!

Mannen min jobber veldig variert. Alltid tidlig opp, driver sitt eget firma og eier endel lastebiler, kranbil og betongbil. Kan være ferdig kl 15 eller kl 21. Alt ettersom. Vanskelig å ikke ta oppdrag, da kan han miste kjøring. Må også steppe inn når noen av de ansatte er syke, som har hatt en tendens til å være litt ofte i det siste.

Hihi. Akkurat nå har han kommet hjem og kjører den snøfresen hans illsinte kone hylte om at han fikk værsegod å gjøre i morges. Er litt vanskelig, siden vi bygger på og det ligger mye løs grus på gårdsplassen. Men alt jeg måket i morges og i går kveld er neste på plass igjen og nå er det slutt på mine super krefter.

Middagen lager jeg og stort sett henter jeg barn også. Har kun 25 timers uker, så da er jo jeg ferdig først. Orker ikke jobbe fullt, selv om vi kunne trengt det innimellom.

Nå gleder jeg meg til våren allerede. Alt er så mye enklere da.

Vi pleier å ha vaskehjelp annen hver uke, men nå her den sniken vært på ferie i 7 uker og jeg bruker fridagen min til å skure huset. Er nok litt lei..

Ha en god lur og kos deg med barna i kveld :) håper det snør litt mindre i morgen liksom ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...