Kul(e)Mage Skrevet 19. januar 2009 #1 Skrevet 19. januar 2009 Hei, er i min 18 uke nå men alt av symptomer på graviditeten har gradvis blitt mindre. Kvalmen en over (stoppet i uke12), puppene er ikke så hovne og magen uteblir. Begynte å få litt mage for to uker siden - men nå er den mye mindre. Har lagt på meg kun en kilo og har ikke kjent noe antydning til liv fra den lille. Jeg var på tidlig ultralyd i uke 12 (privat) og hørte fosterlyd hos jordmor i uke 15 - begge gangene var alt helt bra. Men jeg klarer ikke å la være å bekymre meg. Bør man kontakte jordmor, eller er det bare å holde ut til ordinær ultralyd om to uker?
Totette&lillebadehette Skrevet 19. januar 2009 #2 Skrevet 19. januar 2009 Erfarne jordmødre sier at en alltid skal ta bekymring på alvor litt ut i svangerskapet, og kombinasjonen av at du sier magen er litt mindre (VET du den er det, eller tror du??), og at du sier alle symptomer er borte, så ville jeg kanskje kontaktet jordmor bare for å få igjen nattesøvnen om ikke annet. Det trenger jo ikke være noe feil, men du høres veldig urolig ut *klem*
gutt09&spire11 Skrevet 19. januar 2009 #3 Skrevet 19. januar 2009 Det behøver ikke nødvendigvis å være noe. Har vært på 2 ul i tillegg til ord. ul, og alt sto bra til. Følte oxo at magen uteble/ble mindre. Har ikke vært kvalm i det hele tatt. Nå har jeg 2,5 uke til termin. Ring jordmor og forhør deg, kanskje lyden fra fosteret hjelper deg og slappe av. Håper alt er bra. Lykke til på ul:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå