yasmina Skrevet 19. januar 2009 #1 Skrevet 19. januar 2009 nattbleie naa i en alder av 2,5 aar Mammaen er kjempe stolt, men dessverre saa tviholder storebror som er 15 mnd eldre paa sin nattbleie. Litt usikker om vi naa skal proeve aa pushe litt eller bare vente ? Da han sluttet med dagbleie maatte vi pushe han, han har ingen oensker om aa bli stor og vaere som voksne/stoerre barn saa det er ofte vanskelig aa motivere han til slike ting. Han foretrekker at ting forblir slik de er ..... Resultatet ble derfor at vi bare tok fra han dagbleien og han hadde ingen uhell egentlig saa det var bare viljen og trygghet i det vante som holdt han tilbake da. Men usikker om vi skal gjoere det samme na, er jo ikke saa farlig med den nattbleien paa en maate, paa en annen maate saa tror jeg egentlig han er klar.
blond Skrevet 19. januar 2009 #2 Skrevet 19. januar 2009 Flink han er! Må være deilig å slippe bleieskift på tre om morgenen? Mine synes også det er godt å være små, minste vil gjerne begynne med smokk igjen (han er snart 4år) og leker stadig baby. Jeg tenker at han trenger bekreftelse på at han fremdeles vil være min lille gutt selv om han slutter med... hva det skulle være.Kan det være slik for din også?
Mille** Skrevet 19. januar 2009 #3 Skrevet 19. januar 2009 Wow, så flink!! Her har snupp på 3 år og 4 mnd hatt sin 6 natt som tørr, sin andre natt med truse, og det går kjempefint. Men vi har ikke stresset med det i det hele tatt. Lærte etter nr 1 at det nytter ikke styre med det så lenge de ikke er modne. Dvs. så lenge de ikke våkner om natta av at de må tisse. I ditt tilfelle så går det jo an å prøve uten, siden han ikke er så motivert mener jeg. Men husk tisselaken i senga. ;o)
mitt-skjønne-trekløver Skrevet 19. januar 2009 #4 Skrevet 19. januar 2009 Så flott da for mellomste Men glem ikke at dette med bleieslutt har med både modning og "hormoner" å gjøre, så ikke så lurte å pushe eldste om han ikke er klar for det.. kan jo skape nederlagsfølelse dersom broren klarer det og ikke han. Men er bleien tørr om natta, så er han vel klar.. kanskje dere kan ta en prat om det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå