Anonym bruker Skrevet 19. januar 2009 #1 Skrevet 19. januar 2009 Jeg og mannen min har veldig lyst til å flytte et år eller to til USA. Men vi er vel egentlig litt usikre på om vi tør. Ungene er små og prater ikke språket, men vi tenker at det er to alternativer, enten nå, før de skal begynne på skolen eller når de er gamle nok for enten high school eller college der borte. Hva ville du gjort? Hadde du turt å flytte til et fremmed land, hvor du egentlig ikke kjenner noen? (vi har en del familie der men de bor langt unna der vi kunne tenke oss å bo)
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2009 #2 Skrevet 19. januar 2009 Nå er det ikke barebare å flytte til USA sånn helt uten videre, men hvis dere kan, hvorfor ikke? Ville gjort det mens ungene var små, og så gjentatt det når de ble større. Hilsen ei som allerede bor her borte.
Gjest -<<- Skrevet 19. januar 2009 #3 Skrevet 19. januar 2009 Hadde absolutt gjort det om det fristet. Vi har bodd perioder i diverse utland, og det er utrolig deilig med litt ny input av og til. (Dere er sikkert obs på hva som skal til for å få lov og flytte til USA?)
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2009 #4 Skrevet 19. januar 2009 Det synes jeg absolutt dere skal satse på! Jeg hadde valgt å ta det mens ungene enda var små, og så heller avgjøre hva som skjer senere.. Er litt lettere nå mens de er små, og kanskje dere trives så godt at det blir aktuelt med skole der senere? ) Vi har tenkt til å gjøre det samme, hadde egentlig tenkt til å føde der borte, men måtte dekket alt av fødsel og leger osv. selv så det droppet vi.. Så vi tenkte heller å flytte etterhvert når gutten vår begynner å nærme seg året. Pappan er amerikansk, og vi vil gjerne at ungen skal lære seg engelsk tidlig når han har muligheten på grunn av far, og enda enklere blir det når man er der borte. ) Når det gjelder det å flytte til et sted der man ikke kjenner noen, er det det minste problemet når man reiser til usa. Er utrolig mye hyggelige og åpne mennesker uansett hvor du går. Folk tar ikke seg selv så høytidelig og du kan fort ende opp med å spise middag hos en du møtte i køen på supern. Som de andre sier så er det jo regler på hvor lenge man kan oppholde seg i usa osv, men regner med at dere har det i bakhodet fra før.. Men jeg vil i hvert fall anbefale dere på det sterkeste å ta sjansen dersom dere har muligheten, og begge er klare for det her. Kjør på! )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå