Anonym bruker Skrevet 18. januar 2009 #1 Skrevet 18. januar 2009 Småen vår bruker Colgate sin barnetannkrem. Tror det er Smile den heter. Nå har jeg sett den samme tuben laget for det svenske markedet. Der står det at den er fra 6 år og opp og er laget for blivende tenner. Noen som vet hva svenskene bruker til de mindre barna og hvorfor vi har forskjellig praksis?
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2009 #2 Skrevet 19. januar 2009 svenskene har oppdaga at fluor er katastofalt giftig og anbefaler ikke fluortabeletter til barn lengre, og de er mye mer nøye med svært lave verdier av denne giften i barnetannkremer. da fluor påvirker små hjerner i vekst samt alle kroppens enokrine kjerteler og ikke minst har man funnet ut at fluor er skadelig for beinvevet og kan gi en form for beinkreft. fluor er et avfallsprodukt fra aluminiumsindustrien og ligger midt mellom bly og arsenikk med tanke på giftighet. det er da en kjenngjerning at norge har aluminiumsindustri og til en viss grad er pålagt litt loyalitet med denne bransjens behov for å dumpe avfallet sitt i gjenbrukspreparater som embalsje, tannkrem og antidepressiva. det har seg desverre såmm at legemiddelindustrien kjøper opp denne søppla hvilket den føler seg berettiget til å tilføre mennskekroppen. og sist men ikke minst, fluor beskytter ikke mot hull i tennene!
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 19. januar 2009 #3 Skrevet 19. januar 2009 etter som jeg har kjønt så har svenskene kommet lengere en oss når det gjelder tenner. de legger blandt annet et belegg på tennene til alle barn slik at de ikke får hull i tennene. dette belegge gjør foreksempel at syre fra jus og brus ikke får skadet emalien. venninnen min vokste delvis opp i sverige og har dette belegget. når hun går til tannleggen så sjekker de bare at det ikke har gått hull på belegget. så lenge belegget er intakt så kan ikke tennene får hull eller syreskader. men akkurat hvorfor de har andre rettnigslinjer for tannkremen vet jeg ikke. er det akkurat det samme inni da?
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2009 #4 Skrevet 19. januar 2009 Ja, tannkremen er identisk - inneholder akkurat det samme
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2009 #5 Skrevet 19. januar 2009 Hva bruker svenskene i stedet for fluortannkrem da?
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2009 #6 Skrevet 19. januar 2009 Husk at enkelte land har mere fluor tilsatt i drikkevannet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå