Gå til innhold

holder på å bli gal

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tisser og tisser og tisser og tisser og tisser og tisser.

Har sikkert vært på do 50 ganger i dag uten å overdrive. Kan tisse, tørke meg, gå ut i stua, komem helt til sofaen før jeg får tissetrang igjen å må snu for å gå tilbake til doen. Det mest imponerende er at det faktisk er noe å tisse ut hver gang jeg er på do. Er jo ikke kjempemye, men nok til at doturen ikke var forgjeves. Er det noen fler som har det sånn??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, og jeg har UVI.

Skrevet

Du burde fått sjekket deg for UVI, det kan komme uten at du merker det når du er gravid.

Men det kan og være at babyen ligger og trykker på blæra di.. slik at nesten ingenting får komme ut.. og det "frigjøres" litt og litt etthvert som du beveger der.. =) Slik har hvertfall jeg hatt det.

Du kan jo forsøke det jeg gjorde.. skifte litt stilling på dosete når du tisse slik at det kommer litt mer for hver gang.. =)

Skrevet

må man til legen for å sjekke eller er det mulig å sjekke hjemme selv?? jaiks har ikke tenkt på at det kunne være UVI jeg :S

Skal prøve å bytte stilling på do nå. Er på vei atter en ang for å tisse :P

Skrevet

skifte stilling utløste desverre ikke så mye mer. Skal ringe jordmor i morgen å høre om jeg kan komme å sjekke meg. Har lege 45 min unna. frister ikke veldig å kjøre dit for etter hva jeg har forstått har det snødd sykt mye der i dag!

Skrevet

Jeg har hatt det litt sånn i perioder i det siste, fikk antibiotika på fredag mot UVI...4+ på urinprøven. Merker ingen andre symptomer som sviing osv.

Skrevet

sitter å venter nå på at kontoret til jordmor skal åpne. Håper jeg bare kan stikke bort med en urinprøve å sjekke. Har jo ikke akkurat gitt meg med å tisse heller her da :P ble et par gode doturer i natt også. Fikk meg en fin latter da ene gangen jeg var på do. Tittet ned over ekvator å så anklene mine.... eller så der hvor anklene mine skulle vært. Har visst slutta med det. Nå går leggen bare rett ned i foten siden anklene er så hovne :P hihi

tusen takk for tips assa folkens. Har skjønt at det å være gravid og uvi ikke er en god kombinasjon!

Skrevet

Lykke til hos jordmor da Elin! Si hva de fant ut:)

Skrevet

takketitakk :) skal stikke bort nå etterpå. sovnet etter at jeg pratet med hun i dagtidlig jeg :P hvis hun finner spor av uvi så får hun ikke gjort noe da :( Det vr litt dumt ,men da får jeg bare drikke tranebærjuice å få time hos legen i morgen istede.

kommer med oppdatering senere i dag jeg :)

Skrevet

Ikke et spor av UVI her :) er bare bøllefrøet som ligger klemmer på blæra mi gitt :P får i han et alvorsord istede hver gang jeg sitter på do så kanskje han gir seg :D

Skrevet

du må ikke drikke tranebærjuice når du er gravid...

vet ikke hvorfor, men det er visst ikke bra

Men, når det ikke var uvi, så drikker du det vel ikke heller... :)

Prøv å stå og tisse, da får jeg ut litt mer enn når jeg sitter... Jeg går også og skvetter for tiden... kommet inn i en ordentlig ond sirkel, har litt urinlekkasje, så blir jeg fuktig, og så får jeg soppinfeksjon - har hatt 3 runder med canesten så langt dette svangerskapet og er snart klar for en ny kjenner jeg. (Og bare for å toppe det litt, så har jeg nå supervondt i hoftene/bekkenet, bruker derfor en varmepute som hjelper mot smertene, men som gir glimrende vekstforhold for sopp sammen med urinlekkasjen... ;o(

Skrevet

noen som vet hvorfor man ikke kan drikke tranebær juice?? Aldri hørt at det ikke er ok. Står heller ikke på matportalen sin info om ja/nei ting.

Har kost meg med tranebær juicen min til nå jeg, men kanskje greit å drøye litt til noen kan svare på dette først :D

uff høres ikke godt ut med soppinfeksjon 3 ganger allerede. Jeg prøver å bytte undertøy fler ganger om dagen å er super nøye med at ingenting sitter trangt i allefall. Flyr jo til tider bare i morgenkåpa også så her lufttørkes det også hehe. takk uansett for gode tips!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...