Anonym bruker Skrevet 18. januar 2009 #1 Skrevet 18. januar 2009 Han har hatt diare i en uke nå!! Med fare for å være litt ekkel å detaljert nå så er det helt tynntflytende å lyst, ser rett å slett ut som ufordøyt babygrøt! Er jo redd for at maten ikke fordøyes.. Han har også spist lite den uken her så jeg syns han har blitt så tynn:( Mulig jeg er hysterisk, men jeg tenkte jeg skulle ringe hs imorgen å få veid han å spørre etter tips! Ville vel bare få ut litt frustrasjon her..
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2009 #2 Skrevet 18. januar 2009 Skjønner du blir bekymret, ei uke er lenge! Sikkert lurt å ringe hs i morgen, greit med en vektkontroll! Får han i seg nok veske da, og hvor gammel er han?
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2009 #3 Skrevet 18. januar 2009 Jeg ville tatt en tur til legevakta i kveld jeg. Er ikke bra for så små å ha diare så lenge. Er du sikker på at han får i seg nok å drikke? En venn av meg, hadde diare når han var liten, foreldrene så ikke selv at han var blitt tynn, men venner og slekt reagerte på det, så de dro til slutt til legen, da ble han sendt rett på sykehuset, der viste det seg at han var veldig dehydret, å det kunne vært veldig skadelig for han om de hadde drøyet legebesøket lengre enn de gjore. Sier ikke dette for å SKREMME deg, men for at du skal være klar over at diare kan være alvorlig.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2009 #4 Skrevet 18. januar 2009 Jeg ville absolutt fått time hos lege i morgen istedet for å dra på hs. Det er viktig at han drikker mye- uansett hva! Mini her måtte innlegges etter "bare" 2 dager med diare og spying pga at han ikke drakk noe særlig. Mener ikke skremme deg men jeg syns du burde ha vært hos lege allerede. Antagelig er det sikkert et virus eller noe men ved væsketap over så lang tid burde han sjekkes.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2009 #5 Skrevet 18. januar 2009 DRA PÅ LEGEVAKTA I KVELD!!! Små barn blir dehydrerte iløpet av 3 dager, så etter 1 uke kan det hende barnet må innlegges.. Hadde iallefall ikke ventet!!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2009 #6 Skrevet 19. januar 2009 Han er ti mndr gammel.. Han har vært flink å drikke heldigvis! Gir han flaska konstant siden han ikke vil ha noe særlig med mat å i tillegg har diare! Huff, blir jo mer bekymra av tilbakemeldingene:(
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2009 #7 Skrevet 19. januar 2009 Har du ikke dratt/ tatt kontakt med legevakten enda? Enten er dette er tulleinnlegg eller så er du litt korttenkt...unnskyld altså, men en 10 mnd gammel gutt med diare i 1 uke også har du ikke oppsøkt hjelp?
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2009 #8 Skrevet 19. januar 2009 Har forresten ammet han mer den siste uken enn han vanligvis har ville hatt..Glad for at jeg enda kan amme han!! Ellers så er han den gutten han hele tiden har vært! Er liksom bare det at han ikke vil ha noe særlig med mat å at han har diare! Ringer hs i morgen tidlig (kan ikke vekke han når han sover så godt) for det er ikke så lett å komme inn til legen! Da er det bedre at hs ringer å sier jeg skal ha time for da kommer vi inn med en gang!
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2009 #9 Skrevet 19. januar 2009 ring legevakta..vår hs sa at vi måtte ringe om lillegutt hadde omgangen med diare i mer enn 4 dager å måtte vi ta kontakt med sykehuset
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2009 #10 Skrevet 19. januar 2009 Har snakket med dem..Skal til legen i morgen! Var nok bare virus, å siden han ikke baiser flere ganger enn normalt, men at det er løst å i tillegg så drikker han bra så kunne jeg vente til imorgen! Var igrunn litt godt å få snakket med dem på legevakten kjenner jeg! Man blir litt roligere av det! Hadde ringt på fredag om ikke bf mente vi skulle se over helga..
blond Skrevet 19. januar 2009 #11 Skrevet 19. januar 2009 Gi han risvann og blåbærsaft med havregryn eller havremel i. Det kan drikkes.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2009 #12 Skrevet 19. januar 2009 Så du hadde fått så mange skumle tilbakemeldinger, så jeg ville bare berolige deg litt :-). Min sønn har også hatt diare i 6 dager. Det er en sånn skummel influensa som går nå med både oppkast, diare og forkjølelse. Jeg hadde han til legevakta på fredag og ringte legen i dag. Så lenge de får i seg væske og ikke har veldig høy feber, klarer disse barna seg godt. Det var ikke mye de kunne gjøre annet enn ved dehydrering eller hvis feberen ikke går ned. Ja også hvis allmenntilstanden er veldig laber. Min sønn sover mye, har temp på 38/38,5, men får heldigvis i seg mye vann og litt MME. Det er ikke noe moro og utrolig vondt i mammahjertet, men det går over!
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2009 #13 Skrevet 19. januar 2009 Jeg håper virkerlig det går bra med den lillegutten din. Men jeg reagerer virkelig på "kan ikke vekke han når han sover så godt". Selvfølgelig kan man det, hvis det er fare for at barnet trengs å legges inn på sykehuset, (noe det er etter en uke med diare) så vekker man jo barnet å drar av sted. Da drar man jo med en gang, man venter ikke til dagen etter, å håper på at det går bra. Begynner å lure på om dette er et tulleinnlegg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå