Gjest Skrevet 18. januar 2009 #1 Skrevet 18. januar 2009 Jeg har nettopp kommet hjem fra sykehuset, vært der i helgen pga sterke kynnere. Det er ingen tegn til åpning eller for tidlig fostervannsavgang.(er i uke 22). men ble på sykehuset rett og slett fordi jeg har det vondt. lå bare i sengen og fikk kun lov til å gå på do. Nå har vi kommet hjem og kynnerne er vonde, her hjemme må jeg hente mat/drikke til meg selv osv. og det er nok til at det blir værre, vurderer å ringe føden å spørre om de vil ta meg inn igjen, men er ikke det å "bruke opp sykehusplasser"? De kan ikke gi noen form for medisin for det kan skade den lille, det er kun hvile som er medisin her.. HUff, er så fortvilet, det er vondt og der er ingenting å gjøre med det:(
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 18. januar 2009 #2 Skrevet 18. januar 2009 Du må bare gjøre det samme hjemme som på sykehuset. Ligge med beina hevet og kun gå på do.. Ring de å avtal ny sjekk om en dag eller to kanskje for å være sikker på at det ikke skjer noe mer? Har nesten samme problem som deg, bare at jeg slapp unna med sykemelding og er ikke bundet til sengen så lenge jeg ikke gjør noe anstrengende eller blir stresset.
Gjest Skrevet 18. januar 2009 #3 Skrevet 18. januar 2009 åh, da føler jeg med deg! Dette er ikke noe gøy:( De har sagt jeg skal komme inn igjen om ca.14 dager å måle at det ikker blitt noe åpning. Også skulle jeg ringe om det ble værre, men hva skal jeg gjøre i mellomtiden da? Har du noen tips? Prøver å ligge stille og jvile men kynnerne kommer likevel.
FrøkenSprøken Skrevet 18. januar 2009 #4 Skrevet 18. januar 2009 Er det ikke slik at hvis kynnerene ikke går over når man ligger, så skal man ringe føden? Mener å huske det fra da jeg gikk gravid... God bedring uansett:)
Bolla Pinnsvin Skrevet 18. januar 2009 #5 Skrevet 18. januar 2009 Må bare spørre jeg..Ble du testet for urinveisinfeksjon? Jeg fikk sterke kynnere ved et av svangerskapene.De begynte også å komme regelmessig.Jeg ringte føden og forklarte.Var vel 23 uker på vei eller noe. De tok sparkeprøve og urinprøve.Det viste seg at jeg hadde en urinveisinfeksjon.Og det kan faktisk føre til rier og for tidlig fødsel!Hadde aldri hørt om at det kunne skje før jeg! Måtte få penicilin for å bli kvitt det for at ikke fødselen skulle starte.Viktig at det sjekkes altså!Håper og tror at du ble undersøkt skikkelig
Gjest Skrevet 18. januar 2009 #6 Skrevet 18. januar 2009 Ja, det skjekket de:) Det var ingen urinveisinfeksjon heller, så årsaken til disse kynnerne forblir ett mysterium, særlig siden jeg går 100% sykemeldt og ikke stresser eller er særlig aktiv (mer enn vanlig da selvsagt). Æsj:( Men de sier iallefall at alt er bra med den lille i magen og det er jo det aller viktigste da!
Bolla Pinnsvin Skrevet 18. januar 2009 #7 Skrevet 18. januar 2009 Godt det da ihvertfall.Er det første barnet ditt? Jeg fødte mitt nr 3 for 1 1/2 år siden.Hadde utrolig mye mer kynnere i det svangerskapet enn i de to første.Jordmor sa at det hadde noe med at livmoren har vært gjennom prosessen tidligere,og derfor begynte å "trene" til rier og fødsel tidligere for hver gang.Det sies jo at det er helt normalt,men ubehagelig ja..Husk å trene på avslapping og pusting så føler du at du får litt bedre "kontroll" på kynnerene er mitt eneste tips egentlig.Og ta det mest mulig med ro.Ikke bær noe tungt eller beveg deg raskt.Men dette visste du helt sikkert;-)
Gjest Skrevet 18. januar 2009 #8 Skrevet 18. januar 2009 Ja, har hørt det før, men takker for alle tips alikevel! Det er første barnet mitt ja, så jeg har jo ingen tidligere erfaring med disse smertene heller. Men det må bare gå som det går, får se det ann noen dager og evt ringe føden om det ikke roer seg.
Bolla Pinnsvin Skrevet 18. januar 2009 #9 Skrevet 18. januar 2009 Håper det roer seg da,så du kan nyyyte svangerskapet;-) Sjekk med familie eller venner om noen er hjemme på dagtid.Kanskje du kan ha litt besøk som kan hjelpe deg litt noen dager så du kan holde deg mest mulig i ro selv.
Midtpunktene mine og meg Skrevet 19. januar 2009 #10 Skrevet 19. januar 2009 Har opplevd det samme. nesten hvertfall.... je hadde det sånn at så lenge jeg stod eller gikk så hadde jeg en kynner, som aldri ga seg. sto jeg i tre timer varte den ene i tre timer-- utrolig slitsomt og ubehagelig+ at jeg hadde masse nedpress. var lagt inn til observasjon i uke 25, men bare et døgn da. måtte først ligge i sengen i maaaaaaaaaaange timer for å sjekke hvordan det var da. bare lov å stå opp for å tisse. ble sjekket for modning og åpning da jeg kom inn, og etter de mange timene i sengen, og dagen etter+ at jeg lå med ctg mange ganger. kynnerne ga litt utslag, men hadde ikke noe tegn på at livmorhalsen reagerte på kynnerne- heldigvis. så da ble jeg sendt hjem med strenge regler: ikke mer jobb, ikke gå mer enn jeg måtte (altså lage meg mat hvis jeg måtte, dusje maks annenhver dag, gå på do selvsagt), ikke løfte tungt ( ikke NOE husarbeid, ikke bære tungt, ikke bære poser osv). så der lå jeg da....... lit lettere når det er med nr 1 da. hadde aldri klart det nå.. var inne igjen i uke 32 pga menssmerter osv, men fremdeles ikke noe tegn på det på livmoren. så da ble jeg sendt hjem med enda strengere regler og beskjeden om at nå kom babyen eller så gikk det over. men jeg skulle ta paracet da. 6-8 stk idøgnet. for det hjelper musklaturen å slappe av. og det hjalp faktisk veldig. kanskje du skal prøve det??? fra uke 35-36 så ga kynnerne seg faktisk ( litt var det jo ,men ikke på den måten) og jeg var i bedre form en noen gang før i svangerskapet... og en uke før termin kom lille snuppa. det er veldig slitsomt, men du får holde ut:) legg deg ned og bli liggende... men prøv med paracet, det hjalp meg vldig husker jeg. trengte ikke ta så mange osm legen på sykehuset sa heller....
Gjest Skrevet 19. januar 2009 #11 Skrevet 19. januar 2009 Ja, da høres det ut som vi har det ganske likt.. Utrolig kjedelig når det blir sånn, dette er mitt første barn da, så jeg har ingen andre som jeg må ta meg av annet enn meg selv, men likevel synes jeg det er vanskelig!
Midtpunktene mine og meg Skrevet 19. januar 2009 #12 Skrevet 19. januar 2009 nei det er ikke så lett. var ikke så flink jeg heller ( kan hende det var derfor jeg fikk mensensmerter og utslag på ctgen i uke 32), men man er bare nødt til å bite tenna sammen, og ligge der.... blir mye pc og tv, men du får tenke på babyen inni magen. kanskje du har noen venninner som kan komme innom på dagtid? har du prøvd med paracet?
M@mm@ til mine barn Skrevet 19. januar 2009 #13 Skrevet 19. januar 2009 Prøvd varmepute i ryggen når du ligger. IKKE på magen. Det hjalp meg.
Gjest Skrevet 19. januar 2009 #14 Skrevet 19. januar 2009 jeg har prøvd med paracet, synes ikke det hjalp nevneverdig, har dlltid hatt mye bedre effekt av ibux, men det skal man jo iallefall ikke ta som gravid.. Varmeflaske tipset de meg om på sykehuset også, men er desverre nedpakket grunnet at vi driver med visninger!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå