Gå til innhold

April: Klarer de å si rett fargenavn?


Lykketrollet 05♂+06♀+10♀

Anbefalte innlegg

Vi har en stund jobbet med å lære fargene her, og nå er han blitt riktig så flink. Han tar så godt som alltid rett på rosa (yndlingsfargen ;-) blå, gul, svart, hvit, orange og lilla. Men rød og grønn sitter liksom ikke helt, så jeg klarer liksom ikke helt utelukke en snikende misstanke om fargeblindhet. Det er jo veldig typisk med rød og grønn. Samtidig syns jeg han tar rett hver gang vi er i et lyskryss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fargene sitter her også. Kanskje det med lyskryssene er fordi han har lært seg hvilke som er øverst og nederst? Ville teste ham litt mer grundig, gutter rammes oftere enn jenter av rød-grønn fargeblindhet... Men det behøver heller ikke bety at det er det selv om han bommer innimellom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste (klare) fargene sitter her også. På foreldresamtale i høst nevnte pedleder at M også slet litt med rød og grønn, men så satt det uka etterpå. Gutter har jo større sjans for fargeblindhet så siden pappaen til M ikke er fargeblind visste jeg egentlig at det bare var et spm om tid for henne, men måtte jo lese meg litt opp just in case :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sitter hele fargekartet i hodet på henne allerede. Hun kan ramse opp alle i regnbuen med rett navn.

Men så holder jeg veldig mye på med farger også. Har ikke tenkt på det med fargeblindhet i det hele tatt jeg da.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå sitter fargene hos henne, men vi terpa ganske lenge på det, og det kan kanskje stemme at grønn var de vi slet mest med. Men nå er det ikke problem lenger. Vet at de jobba mye med farger i barnehagen også, så det hjalp nok mye på! :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har steinkontroll på fargene. Skiller på lyse og mørke varianter også. Var litt spent på dette med rød/grønn siden pappa'n er "fargesvak", men han har full kontroll der og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja,føler at han kan de aller fleste farge,sliter litt med rosa da,hehe,men bare om det er mørk rosa,da sier han rød,og ikke så langt unna sannhenten da =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja farger går bra.

Nå er vi i gang med og lære ukedager. Noen dager er på plass mens andre dager kommer i feil rekkefølge.

 

Alfabetet kan hun litt av .- abcdfgh... altså hun glemmer E.

En kjempe flink storesøster som lærer henne bokstaver. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...