Gå til innhold

April: Sitter de i vogn ennå?


Lykketrollet 05♂+06♀+10♀

Anbefalte innlegg

*kremt* vi har en livlig krabat her som blir utrolig lat og utmattet i det øyeblikket vi begynner å gå på kjøpesenteret eller ut på tur. Han er bare såååååå trøtt i bena, og går i maks 5 minutter før jeg gir meg og lemper han oppi vogna. Lillesøster trenger ennå vogn en del, siden hun nettop han blitt to, så vognen er jo alltid der. Vi har en Phil & Ted, og han blir forvist til "baksetet", men vil allikevel sitte der. Så er det noen andre likesinnede der ute, eller er vi helt ute og kjører her...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her i huset er ikke vogna blitt brukt på nesten et år... går aldri laaaaange turer, de er på hennes premisser med dukkevogna o.l., men noen kilometer blir det likevel uten at hun klager... Men det er klart at når vogna er tilgjengelig så vil han nok prøve seg så lenge som mulig, det hadde jammen jeg også gjort, he, he...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke brukt vogna det siste året (men har brukt handlesentervogn noen få ganger), og siste tiden før det kun som sovevogn i bhg. Her skal det nemlig gåes/løpes! Men så har vi vært sløve med å bruke vogna også da, på handleturer og tur i skogen også. Spennende å se hvor "avhengig" nestemann blir :o) Kan være jeg går på en smell der, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siri har ikke brukt vogn siden hun var 1 1/2 år nesten. Nekter å sitte i vognen. Nå bruker jo lillebror vogn så hun står da på et slikt søskenbrett etter vognen. Og når vi går turer så sykler hun eller sitter på akebrett nå som det er vinnter og snø. Hun har ikke problemer med å gå lange turer heller eller være med mamma på kjøpesenter i noen timer heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm, det var liksom det jeg var litt redd for... Da får vi ta oss i nakken her, og "avvenne" ham med vognen. Ja,ja, vi går på en smell noen ganger, så nå har vi jobbing foran oss. Sånn for ordens skyld er han i stand til å gå langt når han vil altså, han bare vil nesten aldri (he, he, mamman som må forsvare litt her nå ;-)

Men da kvitter vi oss med vogna gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns forøvrig det er mer naturlig at barn som har tettere søsken enn det enebarnet vårt får, har lenger glede av vogna. De er jo knapt ferdig med vogn selv før lillebror/søster ankommer og forlenger bruken av vogn generelt :o) Så om du følte for å forsvare deg så syns jeg ikek du trengte det altså ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi bruker ikke vogn til henne, hun ville ikke bruke den til slutt og jeg orka ikke drasse med den mer. Brukte den sist i syden sommern 07.

Men skal innrømme at jeg sneik meg til å ha henne i trille når vi skulle på kjøpesenter for ikke så alt for lenge sia! Men det var bare den ene gangen! Vi har også søskenbrett på vogna, men måtte ta det av for hun nekta å gå en meter når vi hadde det med! Ble slitsomt i lengden..

 

Er enig i det Yaddaline sier, mer naturlig for de som har to tette! Og så varierer det mye fra barn til barn også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt vogn en gang i høst. det var når jeg skulle hente en syk Lille i bhg. Tenkte det var deilig for febergutten å slippe å gå hjem - er liksom for kort til å kjøre.

Eller brukte vi faktsik trille en del på en utslitt badegutt på kvelden i syden. Vi hadde bestilt en sånn "babypakke" på rommet pga sprinlesenga som fulgte med ( det var opprinnelig en seng for lite på rommet) - og da fant vi ut at det faktsik var veldig nyttig med trilla på kveldturene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi brukte vogn nå lillebror ble født,snart 2år siden,og hadde da søskenvogn siden jeg gikk til og fra bhg,men etter at vi fikk en bil til,så er det ingen av dem som bruker vogn,sist vi brukte vogn var på lillebror i sommer,men kun fordi vi skulle gå opp en skogsvei og masse grøfeter og elv og grier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at LillePia sitter bittelitt i vogn enda.

Men så går eg mye vet dere. Og nå når eg går til sentrum så er det 3,5 kilometer en veg. Tar rundt en time. Og det blir for langt og for lenge for LillePias små føtter. Men bare på desse lange turene tvillingvognen er i bruk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er lenge siden den har vært i bruk gitt.. men så har jo ikke hun mindre søsken da.. Hadde kanskje brukt den litt lengre da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...