Gå til innhold

3 barn under 4 år ALENE - hvordan takle det??

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

oi det var tett..;) men det går nok kjempe bra..;) du må nok jobbe for faste rutiner så går det bra..;)

Skrevet

Det kommer til å gå strålende:)

Du bruker selvfølgelig barnehage som normalt til Nemi og lille. Så har du og nybabyen masse tid sammen på dagtid.

Etablere gode rutiner er også viktig. Og eldsta er jo så stor nå at hun fort vekk kan hjelpe deg med mange småting i hjemmet og med de to yngre.

Her brukes eldsta til å engasjere minsta mest mulig når jeg holder på med feks middagen eller klesvask. Fungerer kjempefint!

Skrevet

All ære til deg vennen som blir det.... Jeg siter med en!

Men dette klarer du :D

Har tro på deg!

Skrevet

ja, det er enklere sagt enn gjort :/ V skal ikke i barnehagen før til høsten TROR JEG og jeg vet ikke hvor det blir heller..

alt er bare kaos i hodet mitt og enda mer rundt meg.. stresser for hver minste ting :(

Skrevet

Har tro på at det går bare bra,jeg :)

Jeg er alene halve året med to små og jeg hadde nok klart en til.

Veldig hektisk til tider, men også veldig herlig for det meste.

Dessuten gir det god selvtillitt å se at man faktisk klarer det. For det gjør man =)

Gjest Nydelige Christina&Nathalie
Skrevet

Oi jeg har me enn nok med mine 2 tette jeg da:)

Men jeg sier alltid at det handler forsåvidt ikke om hvor mange barn man har, MEN hvor krevende de er...stor forsjell på barn...noen babyer er veldig rolige og bedagelige mens andre er mye mer krevende...

Minstejenta her har hatt kolikk light, og samtidig så må hun bæres stort sett hele dagen for hun liker ikke å ligge alene..så det er travelt det!!

Barnehage er en god ting, er glad jeg har 2åring min der...du bør få begge de eldste inn i barnehage før nummer 3 kommer iallefall...mitt råd!!

Skrevet

Men nybabyen kommer vel ikke før det heller?

Eller?

Det ordner seg vettu:)

Slapp av litt så tror jeg du har det bedre. Det er jo egentlig ikke noe å stresse med, du har tatt et viktig grep i livet deres for å få det vesentlig mye bedre! Nyt det for alt det er verdt. Et nytt liv krever mye jobb, men tenk så deilig det blir å slippe alt det som har vært!

Og jeg backer deg fullt ut jeg!

Skrevet

jeg har termin 22 mai så spørs dette.. og det ligger jo en del mer bak dette enn bare bruddet.. :( får panikk jeg.. uff..

Skrevet

Jeg har 3 gutter på 4, 2 og 1/2 år, og fra siste fødsel og fram til nå har jeg vært mye aleine med dem...selvfølgelig er det slitsomt i blandt, men stort sett går det veldig bra =) Vi koser oss mye. De to største leker mye sammen, og begge er stolte storebrødre til minsten. Merker nå som minsten er litt større at mye går enklere. I begynnelsen fikk jeg litt panic når jeg tenkte på å gjøre diverse ærend med 3 små barn på slep, men man lærer seg å planlegge så det går greit. I høst brukte jeg mye meitai når vi var ute - den var gull verdt. Også kjøpte vi søskenvogn, og helt frampå(trehjuling) er det også plass til eldste å sitte hvis han er sliten.

Lykke til =)

Skrevet

Oi.... og der var du, har ikke sett deg her inne på evigheter jeg. Fikk dere flytta? Huff, hva har skjedd? Alt bra med deg?

Skrevet

Hei Gothica. Du vet ikke hvem jeg er men vi lå sammen på sykehuset da du fikk din eldste jente

(Regner med det er deg pga det sjeldne men veldig fine navnet til datteren din) ca 26 aug 05 i krs...

Uansett vil jeg bare sende deg en trøsteklem. All respekt til deg som har gått ut av et dårlig forhold. Det tar mot!! Lykke til!

Skrevet

Det kommer nok til å bli tøft,men du kommer til å klare det helt strålende,det er jeg sikker på! Viktig å få inn gode rutiner ja,så går alt annet så mye lettere.

Dette klarer du! Men prøv å ikke stress...Det gjør ikke situasjonen noe bedre,hverken for deg eller babisen vet du..Lykke til!

Skrevet

Du, jeg regner med at du vil få avlastning i ditt tilfelle, det ordner seg som regel. Å ha orden i hjemmet, gode rutiner for alt fra klesvask, måltider, legging, handling osv er alfa og omega. Få barnehageplass til de to største ASAP når minste kommer.

Stor klem, har tenkt mye på deg....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...