Gå til innhold

Når kom kvalmen for dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg hadde hyperemesis forige svangerskap, begynnte i uke 5+1. Er 6+0 i dag, er kvalm og har vært det siden uke 4, men har ikke kastet opp mer en 2-3 ganger, og brukket meg en del, stor forsjkell så langt, håper det ikke blir noe mer..!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

5+6 med eldste

5+5 med yngste

Spydde til fødselen med begge

Skrevet

1.gang var jeg ikke kvalm i det heletatt i starten.Men når jeg rundet uke 12 ble jeg vanvittig kvalm og kastet opp til alle døgnets tider i 4 uker så forsvant det helt igjen.

2.gang var jeg litt uvel til og fra de to første månedene,men ikke så ille.

3.gang kom kvalmen tidlig.Rakk såvidt å teste meg før jeg ble kvalm.Kastet ikke opp så mye men ble kvalm av alle mulige lukter og smaker.Spiste kun en ting til alle måltider.Det varte 2-3 mnd

Skrevet

Uke 5 kom kvalmen, uke 7 begynte jeg å spy.. Spydde til jeg føda, 18(!!!!) dager over termin.. =/

Skrevet

Kvalmen kom i uke 7.

Oppkasten kom i uke 12.

Skrevet

Jeg var nok ganske etter boka. Var kvalm fra jeg var 6 til jeg var 13 uker:) Bare sånn normalt kvalm da, kasta aldri opp.

Skrevet

med førstemann testa jeg neg på fredag, våknet på søndag av kvalme og testa pos : )

med nr to kom det snikende ved ca 7 uker, var aldri så ikke at jeg kastet opp.

håper du slipper lettere unna denne gangen : )

Skrevet

Da jeg var gravid med frøkna kom kvalmen i starten av uke 7, og forsvant ikke før fødselen. Den var skikkelig ille frem til tredje trimester,spydde konstant(rundt 20 ganger dagen/natta), spydde blod, ble kvalm av å ikke spise, ble kvalm etter jeg hadde spist.... Fra syvende måned ble det en del bedre, kasta minimalt opp og kunne faktisk gå litt turer med hunden, handle litt, ta noen byturer...

Kan ikke si jeg gleder meg ti ny runde, men men. (Trenger vel ikke legge til at jeg var 100% sykemeldt.)

Ønsker deg god bedring og lykke til!

Skrevet

Rundt uke 8, og varte til uke 19 ca. Sengeliggende fra fra 8-15 uke, spydde 8-9 ganger om dagen.

Skrevet

Kvalmen kom i uke 5, og ga seg rundt uke 20.

Skrevet

Denne gangen kom kvalmen når jeg var 5+0. Har dager da jeg er realtivt fin, men også dager (som i dag) der jeg er kvalm fra jeg står opp til jeg legger meg. Jeg spyr ikke, bare brekker meg. Er 6+4 i dag. Ikke vært spesielt kvalm i de to andre svangerskapene, ikke engang når jeg gikk med tvillinger. Ser ut som dette kan bli den "kvalmeste" gangen :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...