Gå til innhold

Rikshospitalets sexoppskrift

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange som har prøvd dette? Virker det? Før eller etter termin?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å ha vanlig sex, eller noe spesielt? Hadde sex i går kveld, 5 dager til termin...ingenting skjedde her nei.

Skrevet

Jeg har ikke prøvd denne slavisk akkurat, men har heller ikke merket noe til fødsel....:)

Her er hvertfall oppskriften!

Rikshospitalets sexoppskrift for å sette igang en fødsel.

Dette virker ikke alltid, men gir den beste måten å starte fødselen på en naturlig måte.

Ligg på ryggen med hodet og skuldrene godt støttet opp av så mange puter som du synes er behagelig. Partneren skal stå på kne med ansiktet mot deg mellom beina dine. Løft det ene benet så foten hviler på hans skulder. Gjør det samme med det andre benet. Selv om denne stillingen ikke er behagelig gjør den det mulig for penis å trenge så langt inn at penishodet berører livmormunnen.

Det er ikke nødvendig at du får orgasme, men en orgasme kan starte sammentrekninger som senere danner det rytmiske mønsteret for de tidlige veene.

Nå han har hatt sædavgang bør han bli inne i deg i ca 5 min., og du skal ligge i samme stilling med bena høyt i 10-15 min så livmorhalsen blir badet i sæd. Det er også viktig å stimulere brystvortene med hendene eller tungen, dette kan gi virkning også uten samleie. Ca 20 min med stimulering avbrutt av andre former for kjærtegn passer de fleste kvinner.

Etterpå: slapp av og døs gjerne litt. Selv om du ikke har startet sammentrekningene i livmormusklene, har du ganske sikkert hjulpet livmormunnen til å åpne seg raskere.

Skrevet

hvis dette er metoden er det like greit å innstille seg på å føde på overtid denne gangen også for min del. Bekkenet mitt og jeg er ikke helt venner for tiden, så dette høres ut som en umulig øvelse.... :)

Skrevet

Jeg brukte den sist. Med bekkenløsning. Gikk helt fint. Mannen var ikke overarbeida i senga den siste tiden og ble veldig glad for action og ikke minst en sånn stilling..hehe. så det tok ikke så lang tid.:P haha.. Vi gjorde som skrevet.. Han sovna, etter laaaange tider på jobb, jeg masserte brystvortene selv i ca 20 minutter før jeg følte et kjent tak bak i ryggen.. masserte litt til, pang sa det med en ny rie.. reiste meg opp for å gå på do.. og poff, så gikk vannet. litt under 4 timer senere var gutten ute. Jeg hadde gått med modningsrier/kynnere noen dager da.. så kroppen var nok ganske klar, men det er helt klart det som satt det i gang. Det var 1 uke før ULtermin.

Skrevet

Oj, litt av en solskinnshistorie! Jeg har heller ikke vært veldig gira på denne oppskriften pga bekkenløsning osv, men å få ut han i magen frister jammen meg nå!:) Spørs om vi ikke må til pers gitt, selv med svigermor på besøk...:S

Skrevet

Jordmor katerina Janouch som har skrevet en del bøker sier i boken Barneliv at hun mener det optimale for å få fødsel igang ved hjelp av sex er at man bør har sex ca 3 ganger, hun nevnder tom. å lagre en dose i frysen til å bruke. Det står ikke noe om hvor tett disse 3 gangene skal være men "stoffet" i sæden som skal starte fødsel er jo samme som de bruker i disse pillene på sykehuset de setter inn i underlivet, noen trenger jo flere av disse før det skjer noe så det er jo litt logikk i dette da. Man må nok være ganske nære fødsel for at sex 1 gang skal starte det hele. Orgasme sammen med sexen skal også være bra og her kan man jo jukse med hjelpemidler. Hun nevner heller ikke noe om stilling men at man bør ligge iro en stund etterpå.

Skrevet

Verdt et forsøk:-)

Skrevet

Jordmora mi fortalte i dag at det var like greit å få orgasme på egen hånd, om man ikke orker sex. det skulle visst virke på samme måte sa hun.

Skrevet

dette må prøves! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...