Gå til innhold

Ett spm ang igangsetting til dere som har født minst 2 ganger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har blitt satt i gang på overtid med førstemann? Hvordan ble den neste fødselen, ble det satt i gang da og eller gikk naturen sin gang?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Naturen gjekk sin gang; 5 dager på overtid.

Førstegang var jeg antagelig langt på overtid med da det ble satt i gang. Terminen var vanskelig å fastsette.

Skrevet

har ikke blitt satt igang da.. første gang fødte jeg 5 dager over tiden. andre gang 4 dager over tiden

Skrevet

Ett lite tilleggsspm til deg, de sier at det er mye verre å bli satt igang, enn at det skjer naturlig, hva er din oppfattelse?

Skrevet

Flere som har erfaringer å dele?

Skrevet

Den ingangsatte fødselen var noe dritt. Den neste som startet av seg selv en dag før termin var noe helt annet. Slapp å bli påtvunget epidural, babyen kom ut uten hjelp av lege og tang, riene var noe helt annet. Det var først de siste timene de var like vonde som de var under den igangsatte (riene under den i gangsatte var vonde og lite effektive fra første stund). Babyen var også frisk og rask når han kom ut og vi slapp unna med å være på sykehuset i 6 timer denne gangen, mot en uke sist.

Skrevet

Ble satt i gang med nr 1 16 dager på overtid, nr 2 satte i gang av seg selv 4 dager over termin mens nr tre satte i gang av seg selv 10 dager etter termin. De to første er gutter og siste er jente. De to første var ca like vonde, og siste var egentlig ikke vond (om man kan si det om en fødsel) og gikk mye raskere..

Skrevet

satt igang 16 dager over med førstemann og fikk modningspiller som startet fødselen 5 dager over med nummer 2. :) men så har jeg arvet "overtidsgenet" av min mor!!!! :/

Skrevet

kan også svare på spørsmål nummer 2 og si at første jo var vondere og varte lengre. med den andre (som jeg jo fikk LITT hjelp med å starte) hadde jeg 7 cm åpning og null smerter. var ute på 1-2-3. helt utrolig. Heldigvis var jeg innlagt på sykehuset allerede siden jeg skulle igangsettes morgenen etter, hvis ikke hadde jeg nok endt opp med å føde på badgulvet, for jeg ventet jo på smerter som ikke kom før jeg hadde full åpning og skulle presse. drømmefødsel. Men må igrunnen si at fødsel nummer 1 slett ikke var så ille den heller. hadde lystgass som smertestilling da, men var ikke avskrekkende. nummer 2 trengte jeg ikke smertestillende. :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...