Gå til innhold

Kan tannleger skrive ut sykemelding??

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er praktisk talt helt sikker på at det bare er leger som kan skrive ut sykemelding.

Litt kjedelig hvis det er tenner det dreier seg om, for det kan jo tannleger mest om, men jeg tenker at systemet er laget slik for å ha litt kontroll på utskrivelsene.

Hvis alle "helsearbeidere" fra kiropraktorer til leger kunne skrive ut sykemeldinger, hadde det blitt litt byråkratisk kaos.

Skrevet

tannlegen kan skrive ut sykemelding. samboer min har fått det flere ganger av tannlegen sin

Skrevet

kiropraktorer kan o skriv ut sykemelding bare for å sei det

Skrevet

What? Ja, da lærte jeg noe i dag også. Det må da være en ganske ny regel? Det er da virkelig ikke lenge siden bare leger kunne sykemelde.

Skrevet

Er det virkelig noen som trenger sykemelding når de har vært hos tannlegen???Man kan vel jobbe selv om man har borra, rotfylt osv.??

Jeg mener det er altfor enkelt å få sykemelding i disse dager...

Skrevet

Her fikk gubben sykemelding ut uka.Dette var på en torsdag. Han tok 2 visdomstenner og hadde skikkelig vondt

Skrevet

Hva med å ta smertestillende? Man kan da jobbe selv om man har litt vondt?

Skrevet

Du har tydeligvis aldri operert ut tenner tror jeg:) Og ikke alle kan jobbe på heftige smertestillende

Skrevet

Oi trodde ikke man fikk sjukmelding pga trekte visdomstenner.. Har trekt 2 jeg å men jobba da 15 min etter på og ingen sjukmelding.

Skrevet

Jeg har operert ut 4 visdomstenner og jobba rett etterpå jeg...

Jeg mener at det er altfor mange som finner på småting for å få noen fridager....

Skrevet

Det kommer jo litt an på hva slags jobb du har da! Jeg ser helst at bussjåfører og andre sjåfører ikke er dopa på paralgin forte.(Jeg er heeelt hinsides om jeg tar en pille i forte klassen). Kirurger, lærere, barnehagepersonell osv ser jeg også at helst er klinkende klare i toppen. Men om du sitter på kontor og kan pusle litt for deg selv, så må du gjerne gå på jobb for meg...

Skrevet

Hadde det ikke vært for at jeg hadde fridager da jeg hadde betennelse i en visdomstann hadde jeg helt klart blitt sykmeldt.

Jeg klarte ikke å få opp munnen selv om jeg tok mye smertestillende. Jeg klarte ikke snakke, for da må jo munnen opp, jeg klarte ikke å spise og jeg sov ikke pga smerter.

Hadde aldri fungert i min jobb med det der. Er jo ganske avhengig av å snakke i min jobb også.

Så joda, om dere selv aldri har opplevd det, så går det ann å bli sykmeldt av tannlegen pga diverse.

Skrevet

Så du neffi, du ville kanskje blitt operert av f.eks en kirurg som hadde tatt sterke smertestillende fordi han hadde fått operert ut noen visdomstenner?? Tviler sterkt på det! Min mann fikk sykemelding når han måtte fjerne noen visdomstenner, han måtte også ta endel smertestillende og pga jobben han hadde på den tiden så var det stor fare for infeksjon om han ikke hadde holdt seg hjemme til det var grodd såpass bra. Ja, tannleger kan sykemelde, det har de kunnet gjøre i mange år!

Skrevet

Det er ikke alle jobber man kan gjøre på smertestillende!

Jeg fikk sykemelding etter å ha operert vekk visdomstennene, hadde hjemmeeksamen dagen etter og det var ingen sjanse til å ha den på paralginer... nå har kansje jeg lav toleranse, men blir trøtt og litt "ruset" på paralginer.

Skrevet

Det er veldig stor forskjell på å trekke visdomstenner og å fjerne dem kirurgisk. Visdomstenner i overkjeven kommer ofte ut på et minutt eller to, mens kirurgiske inngrep som i værste fall kan ta både en og to timer selvfølgelig er en mye større påkjenning på vevet.

Man kan dessuten få store infeksjoner i munnhulen som i sin tur kan gi feber og nedsatt allmenntilstand. Man er ikke særlig tess ved en skikkelig tannpine!

Selvfølgelig er det ingen som får sykemelding etter enkel borring, såfremt ikke pasienten har sterk odontofobi og må få beroligende medisiner.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg ble sykemeldt en uke når jeg hadde en tennisball i trynet (billedlig talt). eneste jeg kunne ta av smertestillende var supp, og det passa dårlig når jeg sto i butikk alene. Hadde jeg jobba for meg selv på et kontor, så ja..

Hadde betennelse i lange lange tider, og brukte 3 år på å rotfylle... så det var litt heavy!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...