GreitÅVæreAnonym Skrevet 18. januar 2009 #1 Skrevet 18. januar 2009 Vi kan tydelig se alle kroppsdelene til babyen gjennom magen og vet til enhver tid (nesten) hvordan den ligger. Der hvor ryggen til babyen er, ser vi stadig rykninger utenpå magen min som minner om puls (som kontinuerlig går uten opphold). MEN det er garantert ikke babyens puls (har egen doppler) eller min puls. Er også RIMELIG sikker på at det ikke er hikking da det kjennes som helt andre rykk og er mye kraftigere . Har to tidligere sv.skap bak meg hvor jeg ikke har opplevd dette og vi synes det er litt skremmende da det kan minne om kramper. Kan det være pusteøvelser vi ser og kjenner? I såfall merkelig pusting også.. Andre som opplever dette eller som vet hva det kan være??Samboreren friker helt ut han nå og tror det er noe galt....
Gjest Tina-Mari m/Tvillinger! Skrevet 18. januar 2009 #2 Skrevet 18. januar 2009 Dette har jeg aldrig hørt eller lest om... Siden dere friker ut så ring sykehuset. Bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite! Masse lykke til!
GreitÅVæreAnonym Skrevet 18. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 18. januar 2009 Det er ikke første gangen vi opplever dette. Skjer faktisk ganske ofte. Var bare så ekstremt tydelig og langvarig i dag. Babyen er aktiv og alt har sett normalt ut på tidligere ultralyder....Føler meg hysterisk om jeg ringer sykehuset... Bedre å kontakte jordmor i morgen kanskje....
Qvinde Skrevet 18. januar 2009 #4 Skrevet 18. januar 2009 Jeg synes så absolutt ikke du virker hysterisk hvis du ringer sykehuset. Og hva er det verste som kan skje om du ringer egentlig? Det skal innrømmes fra min side at det jo høres rimelig besynderlig ut.
sves Skrevet 18. januar 2009 #5 Skrevet 18. januar 2009 Hei! Vet ikke om det er det samme som jeg opplever, men det föles som at babyen "rister". Har ikke sett det utanpå da. Spurte jordmor om dette sist vi var der og hun svate at hun sendt en på sykehus på UL en gang grunnet dette og at legen der hadde sagt at det antagligvis er babyen som tisser og "grösser" av dette! Ofte mer intensivt når babyen er i en stor tilvekstfase. Slo meg til ro med den forklaringen, jeg og har ikke fölt det på et par uker nå men det var veldig ofte i en periode. Men absolut ta kontakt om du er urulig! Lykke til!
Lillenille + Prinsesse Skrevet 18. januar 2009 #6 Skrevet 18. januar 2009 Jeg har haft lignende siden uke 35-36, og skjete ved fastlegen min en gang, da var det pustebevegelserne til nurket dette er første graviditeten hvor dette har skjet for meg (jeg er 3 gangs nå) men ta en prat med føden eller legen om du ikke er sikker på om det er pustebevegelser. (mit kommer KUN dersom rykken på nurket er)
hjelpFørstegangenmin Skrevet 18. januar 2009 #7 Skrevet 18. januar 2009 Heia! Jeg vet ikke om jeg forstod heelt, jeg har jo ikke opplevd dette, men kan det være pulseringen i navlestrengen da?
M.O.S.H.I Skrevet 18. januar 2009 #8 Skrevet 18. januar 2009 da hadde jeg ringt føden jeg, utrolig vondt å være så bekymra!! aner ikke hva det ka være jeg, forhåpentligvis er alt i orden, men best med en dobbeltsjekk! Kan du ha lekket fostervann? Kanskje det er litt lite siden du kan kjenne han så tydelig? bare en tanke...uansett, lykke til og hold oss oppdatert!
GreitÅVæreAnonym Skrevet 18. januar 2009 Forfatter #9 Skrevet 18. januar 2009 Nå har jeg trålet litt på internett (på engelsk). Føler meg litt lettet. Leste flere beskrivelser nøyaktig som mine, hvor det blir forklart med pusteøvelser. Gjerne fleregangsfødende som opplever dette fikk jeg inntrykk av. Dessuten ble dette jeg opplevde i sta etterfulgt av hikking. (Hikking kjennes veldig anderledes ut) så jeg har trua på at det kan være pusteøvelser .. Skal uansett ta det opp med jordmor i morgen da..
Hakkamella Skrevet 19. januar 2009 #10 Skrevet 19. januar 2009 Høres jo ut som du kan ha funnet et fornuftig svar. Men det første som slo meg var om det kunne være navlestrengen som lå der og at det kanskje var blodstrøm som du kunne kjenne? Ikke vet jeg.. bare en følelse jeg fikk når jeg leste innlegget ditt.
Tskjekjerringa på OVERTID Skrevet 19. januar 2009 #11 Skrevet 19. januar 2009 Hei! Jeg har det ganske så likt som deg. Er 2gangs gravid og babyen ligger nesten utenpå magen. Kan nesten ta tak i foten hans og riste på den, så tydelig er det :-) Har også opplevd denne "pustingen" fra babyen. Jeg vet 100% sikkert at det ikke er hikking, men tenkte kanskje at det var en pulsåre fra meg eller noe som lå imellom hud og baby?! Uansett, jeg opplever det jeg også, og det har jeg inntrykk av at det er flere som gjør. Mao, engster meg ikke så veldig for det! Men hadde vært fint hvis du oppdaterer etter du har snakket med jordmor da...
GreitÅVæreAnonym Skrevet 21. januar 2009 Forfatter #12 Skrevet 21. januar 2009 Jordmor mente også at det kunne være navlesnor eller no som lå i klem mellom meg og babyen....at det er pulsering som synes og føles Ellers er det sikkert ikke umulig at det er pusteøvelser, men helt sikkert ufarlig og ingenting å bekymre seg over sa jordmor:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå