Gå til innhold

Kronisk bihule betennelse....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har det?

Nå er jeg hoven i tannkjøtt og vondt i øyet på samme side..kan dette ha sammenheng med bihule betennesen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det KAN sikkert ha noe med å gjøre, selv om jeg selv aldri har opplevd å få hovent tannkjøtt.

Kanskje du skal prøve å skylle nesen litt med saltvann hvis du har sånt horn? Ellers bør du vel oppsøke lege hvis det ikke går over (eller tannlege - kan det være tannbyll?)

Skrevet

Har aldri opplevd hevelse i tannkjøttet, og har hatt kronisk bihulebetennelse i 5 år.

Skrevet

Hovent tannkjøtt vet jeg ikke noe om, men følelsen av at noen stikker gaffel igjennom hodet ditt kjenner jeg.

Ting som funker for meg;

- saltvann på flaske fra apoteket med trykk koster ca 100 kr, de er ganske store og funker bedre for meg enn horn

- rinexin tabletter. Fås på resept, slimhinneavsvellende

- 1 ibux og zyrtec morgen og kveld når det er som tettest (kombinasjonen er gunstig på tette bilhuler)

- trening! Særlig ute, ute på ski så løsner jeg som aldri ellers.

Skrevet

Noe som i hvert fall kjennes ut som vondt i øyet henger på greip, men jeg har ikke hørt om hovent tannkjøtt som et symptom. Men en infeksjon gjør en jo ofte disponibel for flere samtidige.

Skrevet

Jeg var veldig plaget med bihulene tidligere, men etter at jeg ble operert, er plagene minimale/ borte! En helt ny verden for meg! Anbefaler andre som er kronisk plaget om å vurdere operasjon (dagkirurgi), for det har gjort underverker for meg!

Men jeg pleide aldri å ha hovent tannkjøtt, men vondt i ansiktet - og øye var ikke uvanlig.

God bedring!

Skrevet

Gerbera og avleggerne :-), det var ytterst interessant det du skrev om operasjon.

Hva slags operasjon var det, og hvor lenge tok det før du kunne arbeide igjen?

Jeg har utsatt neseoperasjonen min ganske lenge pga. to tette graviditeter, eksamener osv, men skal altså operere mine skjeve neseskillevegger... I brevet fra sykehuset så står det at jeg må være sykemeldt i 14 dager, noe som ikke går i mitt liv.

Skrevet

Har akutt bihulebetennelse nå. Jeg er hoven i tannkjøttet og det føles som århundrets verste tannpine. Er hoven i ansiktet og det stråler opp mot øyet. Fikk beskjed om å vere veldig obs på hevelsen opp mot øyet. Tynn hinne mellom bihule og øyehule. På tide med en tømming av kjevebihulen hos deg???

Skrevet

Jeg fikk operert de indre nesegangene - gjort dem større ("meislet dem opp") slik at det er lettere å tømme seg når man snyter seg. Fjernet samtidig også noen polypper. Som sagt, gjort på dagkirurgi under lett narkose, sykemeldt kun noen få dager. Vil tro at du som skal rette på skilleveggene vil trenge lengre tid å komme deg. Men anbefaler deg å vurdere det, altså. Det er seriøst verdt det! Som jeg sa i stad: det er en ny verden!

Skrevet

Takk for svar Gerbera:)! (Skulle gjerne ha opplevd en hverdag hvor jeg ikke fikk bihulebetennelse hele tiden ja.)

Skrevet

Nurse80..hva mener du med at du måtte være obs på hevelse mot øye?

Får ikke tak i øre/nese/hals legen min,gidder ikke kontakte tannlege om det ikke har nått med tenner å gjøre(noe jeg tviler på) koster jo skjorta bare å slå nummeret til tannlegen...

Syns det er rart t både tannkjøtt og øye er hovent..

Har blitt operert en gang før,det hjalp for en stund så ble jeg gravid og vet egentlig ikke hvor langvarig effekt operasjonen egentlig kunne hatt..

Nå venter en ny operasjon i slutten av februar,men har ikke løst å gå rundt sånn her så lenge....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...