vivilvi Skrevet 18. januar 2009 #1 Skrevet 18. januar 2009 Jeg har tempet i ca 6 mnd og har for første gang hatt EL syklusdag13 (normalt 2 dager før den pleier å dukke opp)... Etter EL steg tempen i været (høyere enn tidligere) og jeg er i dag på DPO11 (som er normal lutealfase for min del) og tempen er ikke sunket som sagt... Jeg har aldri taset så mye på tappen, men bare sånn en gang i blant gjennom syklusen. Kan ikke se at den er mer lukket igjen nå enn det som er normalt før mensen... http://www.fertilityfriend.com/home/1ef5e2 Kan det være vits å ta en test i morgen likevel?
Gjest Skrevet 18. januar 2009 #2 Skrevet 18. januar 2009 hm... kan være du hadde e.l senere enn normalt, og da kommer jo også tr senere.... vill ventet litt og sett det an...
vivilvi Skrevet 18. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 18. januar 2009 Takk for svar. Sikkert jeg som var litt dårlig til å forklare, men jeg hadde el to dager før jeg normalt pleier å ha den. Men lutealfasen min er nokså konstant 11 dager, men det hender jo selvsagt med +/- 1 dag... Jeg var bare usikker, siden tempen er såpass høy (pleier alltid å synke 1 dag før mens), men samtidig så er jo tappen lik som den alltid er...
Gjest Skrevet 18. januar 2009 #4 Skrevet 18. januar 2009 det jeg ,mente var om tempen steg også etter el, så kan den ha vært forsinket, eller brukt lenger tid på å slippe egget.... lykke til har du forresten hørt om at tempen blir høyere når du er gravid??? hadde nemmelig temp på 37,7 i dsag og ikke syk....
vivilvi Skrevet 18. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 18. januar 2009 Tempen min pleier alltid å stige etter EL, det er bare så rart at den forblir høy og ikke synker (tiden vil jo vise seg uansett- jeg har fått noen slag i ansiktet av å tro de siste årene ) EL-dagen er jeg relativt sikker på- både babycomp og FF fant tidlig EL denne syklusen. Ja, ut i fra det jeg har lest skal tempen holde seg litt høyere enn normalt- og den faller selvsagt ikke heller siden mensen ikke kommer. Jeg kan godt se på chart- om du har Masse lykke til
Gjest Skrevet 18. januar 2009 #6 Skrevet 18. januar 2009 har ikke chart desverre skulle visst hatt skjønner jeg ....
vivilvi Skrevet 18. januar 2009 Forfatter #7 Skrevet 18. januar 2009 Hvis du har skrevet ned temperaturene kan du lage chart gratis på www.fertilityfriend.com. Den vil finne EL for deg og du kan bruke tapp-åpningen, sekretet og temp . Da kan du lettere få oversikt Les mer på http://www.pernille.info/bbt.htm Ikke gi opp FF med en gang, det går myyye lettere etterhvert!
Gjest Skrevet 19. januar 2009 #8 Skrevet 19. januar 2009 Tempen din var nå veldig fin og nøy nå. Har du testet eller?
atsjo Skrevet 19. januar 2009 #9 Skrevet 19. januar 2009 oj, ja syns du hadde veldig fin temp. Spennende:)
vivilvi Skrevet 19. januar 2009 Forfatter #10 Skrevet 19. januar 2009 Jeg har ingen mens, (tempen er jo fortsatt høy, men sank pittelitt i dag morges) og er kvalm, støl i kroppen og har (som vanlig før mens) fått bryster i en størrelse over det normale... testen jeg tok i dag var først en svak svak strek, så ingen strek og så kom den igjen etter en stund- så jeg tipper det egentlig betyr at den var negativ. Hvis tempen synker ytteligere i morgen lar jeg vær å teste- da er nok mensen rett rundt hjørnet. Rart at hver eneste syklus er like spennende, selv etter mange års prøving
Gjest Skrevet 19. januar 2009 #11 Skrevet 19. januar 2009 Hmm... Spennende da! Skal tro om det er noe på gang...? Ja, jeg er også spent, selv om vi hadde sex sist på CD 7!! He, he.. En får leve i håpet!
vivilvi Skrevet 19. januar 2009 Forfatter #12 Skrevet 19. januar 2009 Jeg tør nesten ikke tenke på det en gang, jeg har nistirret på testen i hele dag. Jeg har plukket den fra hverandre og satt den sammen igjen, man kan bli skrullete av mindre. HVIS jeg hadde EL dag 13 (og ikke 15 eller 18) så burde den jo så absolutt vise positivt i morgen på DPO 13... Du har jo hatt en veldig god stigning denne syklusen og kanskje mindre sex gir bedre kvalitet og plutselig sitter den Hvor er dere i utredningen? Har du hatt lap og er "klar" for prøverør?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå