Gjest Skrevet 18. januar 2009 #1 Skrevet 18. januar 2009 Hvor dumt er det ? Vet det er knapper pga kvelingsfare, men 5 åringen nekter å gå med reflex regntøyet sitt fordi hetten faller av hele tiden. Knappene er skikkelig slappe, og jeg har prøvd å klemme dem litt sammen for at den skal sitte bedre uten at det hjalp. Regnjakken kan ikke engang henge etter hetten på knaggen uten at den løsner. Nå har jeg festet hetten med en kort søm på hver side og en midt bak. Var det veldig dumt eller ?
It's all about me Skrevet 18. januar 2009 #2 Skrevet 18. januar 2009 Da hadde jeg heller sydd på borrelås eller droppet hetta og kjøpt sydvest.
Hikken Skrevet 18. januar 2009 #3 Skrevet 18. januar 2009 Ville klaget på jakken jeg, så dårlige skal da ikke knapper være..
Gjest Skrevet 18. januar 2009 #4 Skrevet 18. januar 2009 Da ville jeg heller kastet hetten og kjøpt en sydvest.
Dronningen! Skrevet 18. januar 2009 #5 Skrevet 18. januar 2009 Jeg ville aldri ha sydd den fast... Da bør du heller kjøpe en regnhatt...
3b@rnsmor-30* Skrevet 18. januar 2009 #6 Skrevet 18. januar 2009 hadde tatt av hetta og kjøpt sydvest
Gjest Skrevet 18. januar 2009 #7 Skrevet 18. januar 2009 Han har sydvest, men jeg synes ikke den dekker øra bra nok. Det er ofte sur vind her vi bor. Han har Abeko og HH sydvest med fleecefor og øre klaffer..... Men borrelås var jo lurt, det tenkte jeg ikke på :-) Den er over ett år gammel, så jeg tror ikke det hjelper å klage på den.
~sjiraff~ Skrevet 18. januar 2009 #8 Skrevet 18. januar 2009 Kjøp en ny regnjakke da vel. Får fine regnjakker til knappe 200 kr og sikkert mindre også.
Gjest Skrevet 18. januar 2009 #9 Skrevet 18. januar 2009 Det skader ikke å prøve. Dere får sikkert ikke ny, men kanskje de ordner nye knapper? Eller blir sømmene ødelagt av det? Hvis du bare syr den sammen "lett" tre steder er det vell ikke den store faren? Da er sømmen så dårlig at skulle barnet bli hengende etter hetten i et tre eller lekestativ (hva er egentlig sannsynligheten for det med "dagens barn"??) så gir sømmen etter grunnet barnets vekt.
Gjest Skrevet 18. januar 2009 #10 Skrevet 18. januar 2009 Regnjakken er helt fin og passer perfekt. Jeg synes det er unødvendig å måtte kjøpe ny når det kan fikses på.
~sjiraff~ Skrevet 18. januar 2009 #11 Skrevet 18. januar 2009 Kvelningsfare vs 200 kr - tja.. synes ikke valget er så vanskelig? Men det kommer jo litt ann på hvordan du har sydd den tenker jeg da. Hvor mye sømmen tåler. Om sømmen ikke tåler så mye mer enn at hetta holder seg på plass og kan henge så er det jo greit for da vil den jo uansett ryke med en gang ungen henger seg fast i noe. Men om du har sydd en bra søm som tåler mye så er ikke det så smart (i mine øyne).
Gjest Skrevet 18. januar 2009 #12 Skrevet 18. januar 2009 Jeg gjekk forresten fra Reflex (som jeg var meget fornøyd med) og over til Friends sitt ved en tilfeldighet. Vi skulle bare ha et veldig billig ekstra sett i campingvogna. Men det viste seg at det var _mye_ bedre. Det var ikke så stivt, og holdt bedre ifh rifter. Vi hadde ei veldig aktiv bhgjente som slet hull i så godt som alt hun eide når hun lekte ute. HH gjekk etter to dager, Reflex holdt i ca 2mnd, men Friends sine har vi enda. Utrolig men sant! Ville bare dele min erfaring
Gjest Skrevet 18. januar 2009 #13 Skrevet 18. januar 2009 Etter tips fra Frokostquis setter jeg borrelås på i stedet. Jeg tror nok at den ville løsnet uansett siden den kun er punkt sydd på 3 steder, men borrelås er jo bedre da. Synes det er for dumt å kaste en fullt brukbar jakke. Ikke fordi jeg ikke har de 200 kronene, men fordi vi prøver å begrense forbruket vårt litt. Sikkerhet er viktig, men man kan ikke blir helt hysterisk. Jeg skrev dette fordi jeg var litt usikker, og trengte tips. Og det fikk jeg.
Mamma, mammaere, mammaest <3 Skrevet 18. januar 2009 #14 Skrevet 18. januar 2009 Men vil ikke jakken nå lekke i sømmen som du har laget?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå