74skytte Skrevet 18. januar 2009 #1 Skrevet 18. januar 2009 Er det noen som har erfaring fra stellebord som kan festes på badekar? Vet dere om de kan snus? De jeg har sett bilde av så viser dem kort siden mot skifteretningen (skjønner dere?) Men når barnet blir større, så er det veldig upraktisk, da ønsker man gjerne å ha barnet sidelengs når man skifter. Går det ann å snu disse stellebordene?
venter barn nr. 3 (har født) Skrevet 18. januar 2009 #2 Skrevet 18. januar 2009 Jeg kjøpte et stellebord for badekar i går, tror ikke det går an å snu stelledelen på det jeg kjøpte, men det er mulig å få kjøpt stellebord for badekar som går sidelengs også. Det eneste er at på disse stellebordene må man vippe opp stellematta da man bruker badebalja og det er jo fryktelig upraktisk da. Større barn trenger vel strengt tatt ikke å stelles på et stellebord heller? Jeg har stelt mine to stående oppå toalettet da de har blitt så store at de står av seg selv jeg går fint det også
74skytte Skrevet 19. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 19. januar 2009 Hvor fikk du kjøpt det forresten?
venter barn nr. 3 (har født) Skrevet 19. januar 2009 #4 Skrevet 19. januar 2009 på Svinesund, det kostet 899,-
kreps-76 Skrevet 19. januar 2009 #5 Skrevet 19. januar 2009 Jeg kjøpte stellebord på finn.no, av den typen som står på badekar. Det har stellematte som man vipper opp når babyen skal bade, og mykt badekar. Dette står støtt på badekaret da det settes nedpå badkarkanten.. om du skjønne. Hadde en annen type som bare sto oppå kanten, og som hadde løsbalje, men det klappet sammen et par ganger. Så vær litt kritisk til hvordan det festes. Utover det synes jeg ikke det er noe problem å vippe opp stellematten når babyen skal bades,man finner fort en teknikk. Hadde stellekommode før, og alle stellekommoder fungerer jo på den måten. På finn.no ser du mange ulike varianter, selv om du skal kjøpe nytt, så kanskje du får noen tips ift hva du vil ha slags type stellebord du vil ha.
ohayoo Skrevet 19. januar 2009 #6 Skrevet 19. januar 2009 Hvis du har litt veggplass over badekaret kan jeg anbefale stellebord hengt på veggen som du slår ned når du trenger det. Da har du badekaret lettere tilgjengelig, vi har badet sønnen vår i badekaret helt fra starten. Helt til å begynne med sammen med enten mamma eller pappa, men senere la vi han bare i bunnen av karet med litt vann oppi. Koste seg veldig der. Vi kjøpte vårt på Ikea, gulliver tror jeg det heter, det kostet ca 600 kr hvis jeg ikke husker feil. Det er ikke så fint, men det er praktisk
venter barn nr. 3 (har født) Skrevet 19. januar 2009 #7 Skrevet 19. januar 2009 Jeg har også bare hatt stellebord som vippes opp og det er fryktelig upraktisk. Det stellebordet jeg kjøpte på Svinesund kan ikke klappes sammen og det er festet godt til badekaret. Lykke til i jakten på det perfekte stellebord hehe..
74skytte Skrevet 19. januar 2009 Forfatter #8 Skrevet 19. januar 2009 Jeg har sett på et par stykker på finn. Det gjør ikke noe om man må løfte opp stellematta for å bade, men jeg kunne tenkt meg å kunne stelle begge veier. Både kortsida mot meg, og langsida. Er det ikke badekar heller, så gjør ikke det noe. Kan bruke en balje først, så sånt sete man har i badekaret etterhvert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå