Gå til innhold

Er det noen flere "kvalme" jenter her??


ღVi treღ og en liten spire

Anbefalte innlegg

heisan:)

jeg går nå gravid med nummer 2, og er forfæææærdelig kvalm!!!!

da jeg gikk med første, var jeg ikke kvalm i det hele tatt.. så å si et perfekt svangerskap...

men nå, har jeg vært kvalm nesten siden før vi fikk positiv test. klarer nesten ikke å spise, drikker masse vann, heldigvis.... blir kvalm av bare tanken og lukten av mat... har heldigvis ikke spydd enda, sloss vær dag for å ikke spy det lille jeg har fått i meg. men kjenner at det blir tøffere og tøffere for vær dag som går... og slappere og svimlere for vær dag..

 

er det noen flere som sliter med kvalme og oppkast, som vil dele sine erfaringer og råd??

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja eg e kvaaaalm... Mest på ettermiddag/kveld... Med første var eg mest kvalm på morgenen....

 

Har ikkje spydd så masse endo, berre et par ganga.. Men kjenne eg har lyst å få da opp, lette litt på trykket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alexandra_06+ knøtt i magen:o)

 

hehe skjønner hva du mener. vil også bare spy for å lette på trykket...

trur liksom da at kvalmen blir å gi seg... hehe. men må prøve så lenge jeg kan med å ikke spy..

 

har du en fra før, ifølge nicket? var du dårlig med første?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her svinger det veldig. Den ene dagen er jeg helt super uggen og kvalm hele dagen og neste dag er jeg ikke kvalm.

 

Merker at det henger sammen med hvor mye og godt jeg har sovet faktisk..... Så hvis du ligner på meg, så sov og hvil så mye du har mulighet til og spis lite og ofte (ja jeg vet d ikke frister). Jeg blir bare enda kvalmere hvis jeg ikke får i meg noe heller......

 

Jeg venter nr 3 og har også hatt to "perfekte" svangerskap tidligere så denne kvalmen håper jeg at jeg klarer å holde i sjakk etterhvert :)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg får prøve på det.. en god natt søvn kan iallfall ikke skade;)

får håpe man er godt uthvilt og kvalmen borte imorgen:) håpe håpe, og lite trolig.....hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også veldig kvalm. Har funnet ut at Ritz kjeks på nattbordet er lurt. Tar et par kjeks før jeg står opp av sengen, så hjelper det litt.

 

Nå på kvelden er jeg også utrolig kvalm, så sitter og suger på isbiter. hjelper litt!

 

Tenkte jeg skulle kjøpe sånne sjøsyk bånd på apoteket i morgen og se om de hjelper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

prøv ingefær kapsla å kvalmebond fra apoteket..

æ e kvalm døgne rundt å de e ikke arti å vær på jobb eller hjæm i den formen :-/

lykke til :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi oi oi, jeg var ekstremt kvalm i første svangerskap, det var så ille at jeg har venta en stund med nr. 2. Nå er jeg blitt gravid igjen (6 uker på vei) og går og venter på at kvalmen skal ta tak i meg, men heldigvis så er jeg bare litt uggen (inntli videre ihvertfall).

 

Jeg prøvde alt som finnes av kvalmestillende ting og akupunktur osv uten at det hjelp, men det hjelper for noen med ingefær piller, sjøsyk-bånd til håndleddene og akupunktur.

 

Sov mye og spis ofte, det var det jeg gjorde..

 

All medfølelse herfra!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg så igjen i det du skriver, som jeg skulle skrevet det selv. Fantes ikke kvalm sist, men nå begynte det før jeg tok testen. Våkner opp kvalm på natta, er kvalm morgen til utpå ettermiddagen. Først da orker jeg tanke på mat. Så blir jeg litt uggen igjen utpå kvelden. Slitsomt, og har ikke matlyst.Har ikke kastet opp enda, men har vært like før et par ganger.

 

Skal kjøpe farris og eplejuice i morgen. Og kjeks er lurt å ha i huset. Ellers noen tips fra noen?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...