Anonym bruker Skrevet 18. januar 2009 #2 Skrevet 18. januar 2009 Babyen hadde endret leie og satt seg med rumpen ned.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2009 #4 Skrevet 18. januar 2009 Det trodde jeg var vanlig i slutten. Er du nær termin? Det krympet hos meg fordi babyen begynte å synke litt nedover.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2009 #5 Skrevet 18. januar 2009 ungen kan ha dumpa ned i bekkenet, lite vann, mangelfull vekst, opplevde det, avflata symfysemål ved en måling, fulgte deretter den nye persentilen, dem finner ut raskt om ungen ikke vokser, tar ul om dem ikke er fornøyd....
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2009 #6 Skrevet 18. januar 2009 Først minket veksten, det var økning, men kurven flatet ut. Så stoppet det opp. Grunnen var morkake svikt, og vekst stagnasjon hos fosteret. På dette stadiet fant de ut ved ultralyd undersøkelse at fosteret sannsynligvis var sluttet å vokse. Dette var i uke 29. Etter det fikk jeg helt suveren oppfølgning med regelmessige undersøkelser. Fosteret vokste ikke, men de sa trivselen var grei og fosteret produserte fint med fostervann. På ultralyd undersøkelsene så de når fosteret begynte å mistrives, i tiden før det ble tatt med keisersnitt var det nesten ikke fostervann igjen, og nesten ikke mage. Jeg kunne kjenne alle bevegelsene veldig tydelig. Utflatning av kurve, slutt i veksten av symfysemålet alt dette kal bli tatt veldig alvorlig, og skal sendes på sykehusfor oppfølgning. Er det noe galt kan ting skje raskt og det er avgjørende med tett oppfølgning. Gikk veldig fint hos oss, frisk og fint barn.
Gjest Skrevet 18. januar 2009 #7 Skrevet 18. januar 2009 Er nå i uke 38 og symfysemålet har krympet av den naturlige årsak at babyen har flyttet seg lengre ned i bekkenet. :-) Det skjedde tildigere enn i uke 38 med forrigemann, men husker ikke når.
Gjest Skrevet 18. januar 2009 #8 Skrevet 18. januar 2009 Nei, magen har ikke gått ned i bekkenet ennå.. JM regnet med det var forige måling som var feil (tatt hos legen) så skal tilbake i neste uke for å sjekke om ikke den har vokst i forhold til hennes målinger.
Gjest Skrevet 18. januar 2009 #9 Skrevet 18. januar 2009 Er i uke 34 jeg. Ikke flytta seg nedover. Målet var 33 i uke 30, og nå 31 i uke 34... så det har altså krympa to cm på fire uker. Babyen lå i samme leie (seteleie) begge ganger også.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2009 #10 Skrevet 18. januar 2009 Det er jo ikke usannsynlig at jordmor har målt feil en av gangene.2 cm er jo ikke mye. Vet du hva du får? Hva skal dette barnet hete? (så spm. ang din datters navn:).
Gjest Skrevet 18. januar 2009 #11 Skrevet 18. januar 2009 Det var det hun regnet med (feil måling) var legen som målte i uke 30, så hun trodde kanskje de hadde forkjellige måter å måle på.. Det er jente. Vi lurer på å kalle henne Fanny Amelia, ikke helt bestemt oss ennå.
Süsse Skrevet 19. januar 2009 #12 Skrevet 19. januar 2009 Det skjedde med førstemann hos meg de siste ukene. Jeg masa litt på jordmor og lege om dette, men neida, alt var bra. Helt til de fant ut at det var lite fostervann og babyen ble tatt med hastekeisersnitt. Ikke for å skremme deg, men noen ganger må man stå på litt selv for å få en sjekk på sykehuset. De kan jo ta en vekstsjekk på UL, som skal stemme bedre en symfysemålet ditt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå